ok, dronningen så…..

For at rydde min linje med tabs i min browser, så her et par indlæg forskellige steder fra nettet, der måske også var noget for dig.

buzzfeed

Jeg anmeldte DRs nye boligprogram og kunne ikke lade være med at grine, da buzzfeed havde en liste over 53 grunde til at du har set for meget boligtv, en sund jeg helt klart er skyldig i. Noget jeg ikke skrev om i det indlæg var, hvorfor jeg var så ekstra glad for programmets format. Taget i betragning af hvad jeg laver og den fremtid jeg er ved at bygge op til mig selv, så kan jeg godt nogle gange blive lidt frustreret over den behændighed, hvormed disse programmer kan springe let og behændigt hen over, hvor længe og hvad det kræver at skabe disse gennemstylede rum. Hvorfor? Jo, fordi det giver stylisters fremtidige klienter en aldeles forskruet opfattelse af hvad ting koster og ikke mindst hvor lang tid det tager.

Noget jeg til gengæld sad frydgnækkede over, var Kanal 5s boligeventyr sidste år, som bød på kendte, der fleksede deres indretningsmuskel.

Dit-hjem-i-vores-hænder-1

Jeg ved ikke om du så med, da diverse danskere lagde “dit hjem i vores hænder“, om programmet hed. Se, nu er jeg jo opdraget bedre end til at sidde og håne andre, men det som gjorde mig så glad var netop, at de som regel ikke blev færdige med de rum de skulle lave, de var ikke superhyggelige og man kunne mere end én gang se skuffelsen i beboernes øjne efter der store reveal. For godt boligdesign hos helt almindelige mennesker handler ikke om, hvem der kan skabe det flotteste udstillingsvindue, for når kameraholdet er taget afsted, så står familien tilbage med en hverdag, der skal fungere for dem.

Lyder det bekendt? Så er det nok fordi du har fulgt med her på bloggen et stykke tid, for det er netop min kæphest. Det er grunden til at jeg gik i gang med at bygge mine egne møbler i sin tid og grunden til at jeg nu sidder og burde skrive på min opgave. Jeg vil nemlig gerne kunne hjælpe andre med at kunne få tweaket deres hjem, så det virker det bedste det kan.

Da de færreste af os har masser af penge at kaste efter ekstra kvadratmeter eller måske bare har lyst til at bruge dem på noget andet, så giver det mening at tune sit hjem. Houzz.com er en amerikansk hjemmeside for boligdesign og nogle gange har de et godt indlæg, så her er et til dig om netop det at udnytte sine kvadratmeter bedre og hvorfor:

Nu hvor du er helt klar på at der skal ske noget, så er her nogle tips til at komme i gang på, som ikke koster så meget.

God læselyst.

 

 

, , , , , , , , , , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

