nu tændes der stjerner på himlen blå

Nasa har en billede base med mange virkeligt flotte billeder af rummet og her er det seje for sådan nogle boligpsykoser som os: de ligger i en høj opløsning, hvilket gør dem egnet til print, så skulle du stå og mangle noget pænt til væggen så kan du søge i deres arkiv ved at klikke her: NASA

nasa galaksePIA13974

http://photojournal.jpl.nasa.gov/catalog/PIA13974

Det her er mit yndlingsbillede af dem jeg har fundet, men får at spare dig lidt tid var der andre jeg fandt som også var fine og dem har du link til herThe Tortured Clouds of Eta CarinaeSmall Magellanic Cloud og Heart and Soul.

Og ja navnene har fået mig til at smågnække til fimrehårene, men noget skal de jo kalde dem og med den volumen af billeder så bliver man nødt til at være lidt kreativ med hittepåsomheden.

Jeg har en idé om at jeg kan bruge billederne til noget julegave, men lige hvad er jeg ikke kommet frem til endnu. Og ja du læste rigtigt: Julegaver! Jeg elsker jul, men hygger mig for det meste med det for mig selv efter årevis indoktrinering af diverse venner og bekendtskabers rullende øjne, men lige når det kommer til julegaver af de hjemmelavede af slagsen, så skal du altså til og igang, hvis du skal nå at blive færdig inden jul. Jeg har så småt begyndt at lave en liste med idéer til projekter, jeg har tænkt mig at lave og så gælder det som altid for de læsere af jer som er på min julegaveliste liiiige at kigge væk, hvis ikke du vil have ødelagt overraskelsen  den 24. december.

Jeg har skrevet om min filosofi omkring jul i et tidligere indlæg og jeg står ved min beslutning om at julegaver skal ikke koste alverden – dels fordi jeg ikke har så mange penge, men også dels fordi det slet ikke er nødvendigt. Hvis vi skal være helt ærlige, så er det de færreste på julegavelisten, som død og pine mangler noget og jeg tror også at det er der irritationen over at køber julegaver hviler, for hvis ikke man har en klar idé om hvad faster Anna skal have, så er det bare en process, der kommer til at trække i langdrag.

Så overvej om en oplevelse eller et fotografi af dig selv – noget vi efter vi bliver voksne forsvinder fra gaverne til forældre og bedsteforældre, som en gave der varmer helt ind i hjertet og som altid smukt pakket ind, for det er ligeså stor en del af oplevelsen som selve gaven.

 

 

, , , , , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

