den nyeste DIY dille: kobberrør

Jeg viste dig magasinholderen i går, men jeg vil gerne samle lidt op på kobberrør generelt. Kobber er in og mange kvikke hoveder har været en tur forbi isenkræmmeren for at se hvilke materialer der er at gøre godt med.

Magasinholder1c

Jeg har googlet lidt for at se hvilke projekter de er kommet op med og her er guf til dig med en påmindelse om at julen nærmer sig og hvis du som jeg gør det i hjemmelavede gaver er det ved at være på tid at komme i gang, hvis du skal nå at være færdig med alle gaverne til juleaften. Først for at blive i julestemningen – en fin adventsstage.

il_570xN.438486525_kfjd

Eller bare lysestager generelt.

il_570xN.66304403

5b77e84c614d38fb982a5b1ef82ac212

Hvad med en knage? Det er forøvrigt et godt begynderprojekt, da det ikke kræver specielværktøj.

diy-copper-wall-hooks

Og bagsiden, så du ved hvordan de skal skrues sammen.

images

Den her måtte jeg tage fordi toilethumor er altid sjov, men jeg kan ikke anbefale kobber i fugtige rum, medmindre det er lakeret.

copper-pipe

Man kan også kaste sig ud i større projekter, som en stige til at holde orden på de fine blade.

4-piped-up-literary-ladder

Hvad med en stol?

TJ-Volonis-Freshome-3

Eller et sofabord.

copper-furniture-1

Og tøjstativet måtte også komme, når nu vi arbejder med rør.

20

are-copper-tubing-retail-fixture-main

Her er en snyder, for det er nemlig lavet af almindeligt jernrør, som er malet med kobberspray og det er faktisk ikke en helt dum idé, når det kommer til ting, som skal være struktuelt stærke. Kobber er et blødt materiale og jeg er ikke sikker på at røret ville kunne bære vægten af et fuldt ladet stativ uden at bukke uden for presset.

il_fullxfull.351896202

il_fullxfull.351896240

Jeg kan godt lide kobberlooket, men jeg er nok mere til kobber som accent, som her, hvor der er brugt rundstokke.42210_main

Eller som skorstene på en hyggelig lille by af sortmalede træhuse.6080063

, , , , , , , ,

  1. #1 by Anne Sofie on 15/10/2013 - 11:16

    Hvor er der mange fine og sjove ideer her🙂
    Toiletrulle holderen er lidt nostalgisk for mig, for mine forældre har sådan nogen, og har altid haft det! For nogle år siden blev de dog malet hvide, så kobberen er desværre ikke synlig mere.

  2. #2 by lars on 18/02/2014 - 13:47

    den du skriver er en snyder er faktisk ægte kobber den er bare laver med pressfittings.

  3. #3 by ploefff on 22/05/2014 - 19:25

    Ja, det tror jeg du har ret i Lars

  4. #4 by madsjuncher on 29/05/2014 - 21:10

    Hvor har du fundet det billede af tøj stativet i kobber med messing hjul?🙂

    • #5 by ploefff on 30/05/2014 - 19:37

      Uh, det kan jeg desværre ikke huske, men nok på en amerikansk blog, det ligner stilen.

  5. #6 by Sarah on 16/10/2014 - 20:30

    Der er godt nok mange sjove modeller – Jeg har fundet en side hvor man kan købe lysestager http://www.rackbuddy.dk/collections/lysestage-pakkelosning

    Men er der nogen som har set et sted hvor man kan købe tøjstativerne ?

    Sarah

    • #7 by Jesper on 05/01/2015 - 18:16

      Hej Sarah:) hvis du ikke har fundet et tøjstativ i kobber. Kan jeg lave et?

  6. #8 by ploefff on 20/10/2014 - 21:59

    Hej Sarah

    Jeg har ikke set stativer som disse til salg, men de kan nemt laves af almindelige vandrør som sprayes med kobberspray. Det eneste er at man skal bruge et speciel værktøj til at lave gevind på enden af røret efter de er skåret i de rette længder. Hvis ikke du er helt så handy så find en smed og vis ham et billede og så kan han skære delene til for dig.

  7. #9 by bettina on 30/07/2015 - 00:57

    Hej.🙂
    Jeg tænkte på om toiletholderen er en/nogle du sælger?🙂
    Mvh. Bettina.

  8. #10 by ploefff on 25/09/2015 - 16:43

    Hej Bettina
    Nej desværre, indlægget her var bare som inspiration og ikke produkter jeg laver, men du kan da prøve at skrive til Jesper, som har kommenteret ovenover, måske han kan hjælpe.

Skriv et svar

