efterårsoprydning

Det er ikke nogen hemmelighed at jeg ELSKER boligblade. Problemet er bare at små bæster har det med at rotte sig sammen og danne et være rod af småbunker rundt omkring, hvor de nu lige kan ligge væk af vej.

Da jeg lagde turen forbi PB43 til deres Loftbazar for en måneds tid siden, faldt jeg over denne fine magasinholder fra DecoVilla.
Magasinholder1c

Den kiggede jeg længe på, men pengene er ikke blevet større siden sidst, så jeg gik videre. I sidste uge var jeg så på en runde i et par af mine yndlingsgenbrugsbutikker, sådan bare for liiige at se om der skulle være noget og sørme om der ikke var.

IMG1688

“Jamen, hvad skal du da med sådan en brevbakke, når nu den mangler alle bakkerne?” Jo, ser du trylle, trylle og vende en gang.

IMG1689

Så var det en magasinholder. Jeg har ikke helt bestemt mig til om den skal males – kobber er jo et godt bud, men indtil videre lader jeg den være som den er og glæder mig over at være sluppet med en rund 10krone.

Som sådan er der ikke det store fantastiske ved en metaldims, men jeg synes det er vigtigt at minde om, at man skal huske at tage jahat og nysgerrighedsbriller på, når man går på opdagelse. Jeg fandt brevbakken nede i en rodekælder med tilbudsting eller hvis vi nu skal være helt ærlige: skrammel, men fordi jeg tog mig tid til at nusse rundt og pille, fik min hjerne tid til at arbejde og så så jeg en magasinholder. Ligeledes var jeg på et tidspunkt en tur forbi genbrugspladsens bytterum, hvor jeg fandt en fin tepotte. med de helt rigtige linjer. Den havde ikke noget låg, men på et loppemarked i Amsterdam fandt jeg en korkprop, der er stor nok til at dække hullet og som nu ligger og venter på at blive skåret til.

Og det er jo lige det der er med at lave ting på den måde jeg arbejder på  – det tager tid, men resultatet bliver unikt og ekstra værdifuldt, fordi jeg selv har lagt kærlighed i det. Samtidigt er man ikke lige så tilbøjelig til bare at bruge og smide væk og det tror jeg ikke er helt så dårlig en ting.

, , , , , , ,

  1. #1 by asjula on 14/10/2013 - 19:56

    Hehehe… det kender jeg godt. Jeg tog simpelthen konsekvensen af det efter at have læst ‘ryd op i dit rod’, gik igennem ALLE mine blade, klippede pæne billeder og gode artiker ud og klistrede det hele ind i min store inspiri-book. Den er nu kategoriseret under emner som ‘boliggodt’, ‘rejselyst’ og ‘wannabuy’ blandt andet…
    Men det kræver sin kvinde at ødelægge sine blade

    • #2 by ploefff on 14/10/2013 - 21:45

      Det kender jeg så udmærket godt, det er også derfor jeg har taget første skridt og samlet dem på et sted – jeg er ikke nået til det punkt, hvor jeg kan få mig selv til at finde saksen frem.

Skriv et svar

