1. skoledag

Uh det har været hårdt at gå og holde på en hemmelighed så længe. For at være helt præcis siden marts, hvor jeg søgte inden på KEAs PBA i business og designlinie, men nu kan jeg råbe højt og længe: Jeg er kommet ind og skal starte i skole d. 28. august hurra hurra!

Og så er der jo hele skolestartspolemikken om man nu skal have penalhuset med Justin Bieber eller det med Hello Kitty og hvor mange blyanter er mange nok og skal der nu også kunne slås knude på dem? Jeg har besluttet mig til at en ny skoletaske skal jeg da have og da jeg var en tur i Berlin i juni, fandt jeg en mulepose af noget fint vævetstof, sådan noget rigtigt mormorbetræk.

IMG1561

Jeg kan bedst lide at have min taske over skulderen, så jeg har hænderne fri, så de korte håndtag duede ikke rigtig til mig, men som altid er der jo også en løsning på det. Jeg har sprættet håndtaget af i den ene side, men modsat hinanden, så tasken kommer til at hænge bedre bag om ryggen og HUSK så stroppen fortil skal sidde på ydersiden og bagtil på siden ind mod kroppen, så det sidder som det skal. (Ja, jeg kom til at lave det omvendt og det gør svært at komme ned i tasken, når den hænger på skulderen – så det var en ommer.)

IMG1562

Idéen er at sy de 2 stropper sammen, så de danner 1 længere strop.

IMG1563

Jeg syntes ikke at stropper var lange nok til at jeg kunne få den behageligt over hovedet, så jeg smuttede en tur i Skindhuset for at finde en læderstrop og nogle spænder. Jeg ELSKER Skindhuset! De har bare så mange fine ting. Jeg var så heldig at i deres restekasse lå der et stykke kernelæder i perfekt størrelse – det skulle bare skæres til i enderne.

IMG1575

Jeg har bare klippet enderne til med en køkkensaks, så de blev runde som jeg gerne ville have dem. Læderet har fået noget læderfedt til at beskytte det mod vind og vejr, hvilket gør det lidt mørkere i farven. Jeg har lagt de afklippede ender med på billedet så du kan se farveforskellen – stroppen er behandlet.

IMG1576

For at få en nogenlunde ens afstand mellem hullene brugte jeg stroppens bredde til at måle efter. På målestykket kan du se at jeg har øvet mig lidt, for at finde den rigtige størrelse på hullet så det passede til spændet.

IMG1578

Jeg prøvede først at lave et hul med tangen i stoffet, men det blev ikke særligt godt, så jeg endte med at lave et knaphul som lukkepælen kunne gå igennem.

IMG1580

Så er det bare at bukke rundt og sy sammen.

IMG1585

Da jeg havde syet stroppen sammen kom jeg til at tænke på, at den lille holder kunne have været syet med ind i folden, men det blev den ikke, så nu har den fået nogle sting til at holde den på plads i stedet.

IMG1581

Tasken skal kunne indeholde min computer, en blok og et par blyanter, jeg måtte lige måle efter inden jeg fik lavet bunden for bred og dermed tasken for smal, ligesom jeg gjorde med IKEAposen, som er syet efter bundarealet af 6 mælkekartoner.

IMG1582

Posen er vendt med vrangen ud af, så jeg kunne komme til at sy hjørnerne og danne en bredere bund i posen.

IMG1583

Så har jeg hæftet dem fast, så de ikke sad og flabbede nede i bunden af tasken, med et par sting.

IMG1584

Og voilá en helt ny og fin skoletaske til mig – så kan jeg være med på bølgen af “ja, tasken – den har jeg naturligvis lavet selv”-mennesker som jeg forestiller mig også går på skolen….ej de er nu nok meget søde🙂

IMG1588

, , , ,

  1. #1 by frk. Smed/ Sine on 12/08/2013 - 09:55

    Fedt! Tillykke med at du er kommet ind på KEA.
    Lækker taske, smart at du lige har lavet den om så den passer over skulderen.

    • #2 by ploefff on 18/08/2013 - 16:45

      tusind tak, jeg er super spændt🙂

Skriv et svar

