meget arbejde for noget

Jeg har tidligere skrevet om mit projekt med at bygge en sofa. Jeg har indtil videre syet 2 pudebetræk, men der mangler én for at få en fuld ryg. De 2 fyldpuder er købt i Ikea, men desværre kan man ikke købe dem mere, så jeg måtte lægge hovedet i blød for at finde på noget.

Puderne er ideelle, fordi de er så hårde at de ikke falder sammen, når man sidder op ad dem, så jeg ville gerne have den sidste også skulle have samme hårdhed. Og som jeg plejer at sige: “hvis jeg ikke kan købe det, så må jeg jo lave det selv.” Skum er dyrere end man lige skulle tro, så jeg har gået og holdt øje med at nogen smed en sofa ud, så jeg kunne snuppe en sofapude med skumfyld – og endelig kom den.

skumsofapude

Jeg er gået i gang med at forvandle den store skumfirkant til pudefyld, så jeg kan lave en rygpude magen til de andre. Jeg kunne selvfølgelig bare have brugt skummet som det var, men så ville pude komme til at få en anden form og følelse, så jeg har lagt mig i selen og gør det ekstra arbejde. Jeg har delt skummet i 3 dele, så det er nemmere at arbejde med, så skærer jeg ridser så langt hobbykniven kan gå ned i skummet. Så skærer jeg dem af og klipper dem i små tern. Det tager tid og jeg har fået min første vabel, men gratis er ikke sådan at kimse af.

, , , , , , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

