kan du holde på en hemmelighed?

Jeg har lånt et lille udsnit af en housetour fra Rotterdam:

Det er ikke til at se det, hvis man ikke lige ved det, men se engang hvad skabet gemmer:

Familien har lavet et helt gæsteværelse inde i et skab, der derfor kan gemmes væk, når der ikke er brug for det. Et gæsteværelse er lidt af en luksus, når man bor småt, men jeg synes at det her, er en rigtig god løsning selv på mine kun 48 kvm.

Det, der især virker er, at skabet er gulv til loft og væg til væg, så det kommer til at virke som om at det er hele væggen, der er rykket et hak og det er det du skal bide mærke i. Den fejl man oftest begår i små rum er at fylde det med små møbler, for ikke at de skal overvælde rummet. Det der kan ske er, at alle de små møbler kommer til at virke imod hensigten og rummet virker rodet. Kig på det første billede igen og forestil dig at i stedet for skabsvæggen stod to skabe og en kommode.  Det ved siden af den lille rumdeler, kaminen og hylden og det hele skaber en uro, fordi øjet hele tiden skifter niveau, når du kigger rundt.

Nå, men tilbage til det fine gæsteværelse. Jeg har nemlig en enkelt ting jeg ville ændre og det er benene på sengen. Jeg så de her fine ben på nettet:

Det er det svenske Prettypegs og der er mange at vælge imellem:

Så hvis du ikke har mod på selv at kaste dig ud i at lave ben, så er det bare at klikke og bestille. Selvom det ikke er så svært, jeg er i hvertfald meget glad for mine.

, , , , , , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

