maleriet der ingen ende tog

I november sidste år begyndte jeg at male min stue. Det er en smuk støvet blå farve, men lidt mørk for et rum, der får så lidt lys. Derfor besluttede jeg mig for at lakere oven på farven, for at få lyset til at reflekteres og derved fordrive nogle af de mørke kroge.

Jeg maler stadig. Jeg er kommet langt, men et år til at male ét rum er ret lang tid…men jeg bliver vel færdig på et tidspunkt.

Det er måske fordi, at for mig er det idéerne, som driver værket. At finde den rigtige farve og finish var rigtig sjovt, men selve malerarbejdet knap så meget. Jeg tror en stor del af det er, at jeg ikke har kunne male lagene i hele omgange, men har skulle stoppe for at rykke rundt på hele stuen.

Her har jeg rykket sengen ud for at kunne komme til panelerne:

Et projekt, der har hængt over hovedet på mig de sidste 11 år: At strippe alt træværket for de sidste 75 års maling, der lige skulle sparkes lidt til for at få pæne linjer mellem væg og panel.

Sådan er det med de fleste ting her i huset: et projekt kan ikke afsluttes før et andet er på plads, der ikke kan gøres færdig før et tredje er af vejen – kan du se en skrue uden ende? Det er også derfor jeg har taget konsekvensen og forbudt nye projekter, før andre er færdige – undtagen træværket – det må sejle til møblementet er på plads.

For øvrigt så er trækassen, pladen og beslagene begyndelsen på den første sofa, jeg gik i gang med at bygge.

Og så en lille anmeldelse: Jeg var stærkt begejstret over Biltemas priser, men kvaliteten af deres malertape er lige til at lukke op og skide i. Jeg tapede til inden  jeg gik i seng – om morgenen var det meste af tapen drattet af igen. Superæv for dobbeltarbejde!

Jeg kan dog melde at paneler er strippet, og kanter er malet – sagaen forsætter.

, , , , , , , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

