er det en sofa? er det en seng? nej det er en sofaseng!

Du har set mit fine kontor, men kun den ene side. Den anden er nemlig som du kan se, ikke rigtigt noget at skrive hjem om:

Stolen er hyggelig, men krumningen indad mod nakken gør den ubehagelig at sidde tilbagelænet i, når jeg ser tv og så er rodet ved siden af heller ikke så motiverende, men så fik jeg en idé.

Hvorfor ikke bygge en sofa? Jeg forelskede mig i den smukkeste 2 pers 50’er sofa i sart hvidt uldbetræk på turen til B&W sidste år, men til en pris på 6000 kr kan jeg ikke være med. Den var klart pengene værd, men når ikke den kunne blive min, så finder jeg også en løsning på det.

Forestil dig 2 kasser samlet med et hængsel, så toppen kan tippes rundt og sofaen bliver til en seng. Det kan du ikke rigtigt forestille dig? Det kan min mand heller ikke, så jeg har bygget en model i papir – ellers får jeg ikke lov at bygge så store ting….uden klager.

Her er den så som sofa, kan du se de 2 kasser? Der hvor papiret er bukket for til er der, hvor hængslet skal sidde.

Så tipper vi…

Og voila! Nu er det en seng.

Der skal postring til numsen og der har jeg de der foldet-i-3 madrasser i tankerne, som denne her:

Min madras skal også være i 3 dele, 1 til sæde og 2 til ryg, som kan folde ud og lægges på toppen, når den skal fungere som seng. Det kræver dog at dybden på sædet er 1 meter, men så er der også plads til at sidde med benene oppe og putte, så det er jo bare helt perfekt. “Men bliver ryggen så ikke alt for høj?” Spørger du. Nej, højden på ryggen bliver 50 cm, fordi meter nr. 2 af madrassen er foldet i 2, så den faktisk ligner madrassen på billedet. Det bliver ikke så tovligt!

Så er der bare den søde ventetid. Fra det tidspunkt jeg får idéen til jeg rent faktisk går i gang med at bygge, når idéen alligevel at rumle rundt i mit hoved, hvor jeg finpolerer den. Indtil videre er jeg ved at lure, hvordan jeg kan lave et armlæn, så jeg har et sted at stille min tekop, som så kan fungere som sengebord, når sengen er slået ud – til en telefon og et glas vand eller måske en bog. Den skal være bred nok, men ikke for bred, så skal det sidde så det fungerer både ud- og indslået, men jeg tænker videre, så kommer det nok til mig.

 

, , , , , , ,

  1. #1 by taburetten on 22/10/2012 - 22:08

    Elsker den ide!! Byg den asap og del del del. Den vil passe perfekt til vores kontor!

  2. #3 by kirsten sørenden on 02/01/2013 - 17:37

    Du sprudler med gode ideer herligt. Dem må du gerne dele med mig. Kirsten

Skriv et svar

