Hvordan synes jeg selv det går?

Hmm, jeg tvivler på, at jeg når at blive færdig med pakkekalenderen til tiden, eftersom juleaften var i lørdags. Sjovt nok, så gik hele julen i stå d. 11. december her hos mig. Hvorfor, ved jeg ikke helt, men det var også der, jeg nåede til i DR2’s julekalender. Jeg er nu tilbage i København og har for de uskyldige øres skyld ventet 2 dage med at skrive noget her på bloggen. Mest for drastisk at skære ned på ukvemsordene. Lad os bare sige at min begejstring for Odense og omegn ikke er så udtalt, som andres.

Og lad mig lige komme alle, som bor uden for København i forkøbet – min utilfredshed handler jo slet ikke om Odense, men om det at blive presset ind i uvante omgivelser og rutiner. Lige meget hvor man bor, er hjemme nu engang bedst. For det er absolut nederen, at skulle holde jul et sted, hvor du hverken har noget privatliv, men en madras på gulvet eller er bekendt med den offentlige transport, når nu man har jo som “rigtig” københavner ikke kørekort, fordi hvem har brug for bil – den er ikke til at få p-plads til og metroenog S-tog er hurtigere end myldretidstrafik. Desuden har min familie ikke haft bil siden 1987, så et kørekort ville have lige fedt.

Tilbage i København tog jeg en taxa i biografen og spiste sushi til aftensmad – bare fordi jeg kunne og ja, ja det kan man også i Odense, men lad mig nu lige have mit øjeblik!  

Alt i alt, blev det ikke den ustressede jul, jeg havde håbet på, men gør det nogensinde det? Jeg vil i hvert fald give det et forsøg næste år, hvor jeg har nedlagt veto imod at rejse land og rige rundt – jeg holder jul i mit eget hjem, så jeg kan få lov at vågne i min EGEN seng 1. juledag – selvom det kan godt være at jeg skal mindes om det når vi nærmer os julen igen….

, ,

  1. #1 by karina on 29/12/2011 - 15:46

    hejsan,
    synes lige jeg vil sige at jeg er glad for at du er hjemme igen, har for længe siden tilgivet dig at pakkekalenderen pludselig gik i stå, men hvor var det hyggeligt indtil da.

    med vanlig jydsk hilsen Karina

  2. #2 by ploefff on 29/12/2011 - 23:52

    Jeg har i hvert fald en bedre forståelse for, hvorfor julekalendre optages om sommeren, så de har tid til at lave det færdigt til d. 1. dec.🙂

Skriv et svar

