7. december laver vi en cernitby

Jeg så det her billede for noget tid siden og det har hængt fast lige siden.

Besat, kan man faktisk godt kalde mig, af at få en lille vignet på mit loft. Jeg er ikke til mange detaljer, så da jeg så disse så huse, så røg de på listen over projekter.

Jeg synes idéen er så god, at det er en gave værdig. Og så er små moderne huse på højeste mode, her som fyrfadsstager fra Kahler.

Jeg fandt disse i Føtex til 25 kr stykket mellem julepynten.

Som du kan se, bliver du jo så bare nødt til at give årets mest trendy gave og her er hvad du skal bruge:

En pakke cernit, moderne modellervoks, som kan købes i hobbyforretninger, en kniv og skærebræt og små ting at prikke vinduer med (jeg har fundet en papirclips, noget af en kuglepen og sådan en vikledims, der holder kabler sammen når man køber elektronik.)

Jeg har skåret pakken ud i små firkanter, der har den størrelse, som jeg gerne vil have at husene skal være og så er det sådan set bare at gå i gang med at lege. Hvis du vil have helt lige hjørner, som byen ovenfor, skal du bruge en kniv og skære husene ud. Jeg har æltet med fingrene og brugt bordpladen til at lave min firkant, for på den måde at få et lidt mere blødt resultat.

 

Når du er tilfreds, bager du din lille by i ovnen ved 120 grader i en ½ time. Nu er modellervoksen helt hård og du skal bare sætte et lille stykke dobbeltklæbende tape i bunden af hvert hus og pakke det fint i en lille æske.

, , , ,

  1. #1 by noerrebro on 08/12/2011 - 08:20

    De er søde! Hm… Må vist lige i Føtex.

  2. #2 by Lille linse on 20/12/2011 - 19:55

    Jeg elsker det!! Skøn idé, hvor er det sjovt:)

  3. #3 by Trine Thellefsen on 13/07/2014 - 08:42

    Har du selv lavet de helt små huse? Hvis ja kan man bestille hos dig? Eller er der en der laver dem? Tak🙂

  1. Spændende nyt fra hjemmefronten | stuen tv.

Skriv et svar

