2. december laver vi knager

Dagens projekt er virkeligt nemt og übertrendy.

New Nordic eller hvad det efterhånden hedder har efterhånden et par år på bagen som tendens, men er stil(l) going strong. Det handler om, at trække elementer fra naturen ind i boligen og det bliver ikke mere natur end en gren med barken intakt. Her er en gren kløvet og en sidegren brugt som knage.

Det ville være nemmest, bare at bore et hul ind gennem grenen, når den skal hænges op, men det er lidt sejere, at man ikke kan se skruen. I byggemarkedet kan du købe en skrue med gevind i begge ender:

 Det er den øverste på billedet, jeg taler om. Den skruer du bag i knagen, der hvor knasten (bagsiden af sidegrenen) er, for der er træet hårdest og dermed stærkest. Husk at bore for, inden du skruer skruen i, så er det nemmere at skrue og du undgår at træet sprækker, mens du er i gang.

Og når du så alligevel er en tur i skoven efter grene til knager, så sank et par ekstra grene, så du kan lave dig et par “branchlers”:

Ordet er en sammentrækning af “branches” og “antlers”, hvilket på dansk vel må blive til grenvir?! Nu er der i hvert fald ingen undskyldninger, for det her er på ingen måde synd for Bambi.

, , , , ,

  1. #1 by Jamie says dream on 05/12/2011 - 01:40

    Kul och snygg kvist-krok🙂

  2. #2 by Line on 14/05/2012 - 16:19

    Jeg har forgæves søgt efter sådan en skrue. Jeg har været i Silvan og Stark, og de havde det desværre ingen af stederne. Hvor har du købt skruerne?

  3. #3 by ploefff on 15/05/2012 - 23:42

    almindelige byggemarkeder har dem sikkert ikke, jeg købte mine i Biltema, men en velassorteret isenkræmmer burde også ligge inde med sådan nogle. Her i København ligger der en rigtig god isenkræmmer i Gothersgade, jeg kan ikke nummeret men det er på stykket mellem Kgs Nytorv og Kongens Have og der er værktøj i vinduet, å den skulle ikke være til at overse.

    • #4 by Line on 16/05/2012 - 10:58

      Tak for svar. Jeg prøver Biltema eller en isenkræmmer. Jeg bor i Aarhus, så jeg kommer detsværre ikke lige forbi hverken Kongens Nytorv eller Kongens Have.😉

Skriv et svar

