når projekter vokser en over hovedet

Jeg har været forbi farvehandleren efter en farveprøve én tone lysere end den jeg først havde valgt, da farven blev lidt for mørk når den blev lakeret, jeg tog min tid og bestemte mig og købt en stor spand maling i tonen lysere. Så langt, så godt.

Jeg har kun et værelse og derfor er jeg nødt til at male udenom møblerne og det kan være sin sag. For ikke  at tale om tørretid, hvilket har ledt til flere overnatninger på køkkengulvet, for ikke at skulle sove i maledunst. Det er nu meget hyggeligt og på ingen måde lige så ukomfortabelt, som det i første omgang kan lyde.

Malingen har fået andet lag og jeg må indrømme, at motivationen er dalet en smule pga. besværet med at komme rundt, samt et projekt, som i mange år har hængt mig over hovedet: at fjerne maling fra panelerne (og døre). Der har ikke på noget tidspunkt været fjernet maling fra træværket her i lejligheden, siden bygningen stod færdig i 1934 og det kan ses. Det er BARE et lille og fladt panel uden krummelurer, men det er det at der liiiige skal fifles lidt ekstra for at blive færdig OG ende med et pænt resultat – nu jeg er gået i gang.

Som du kan se er det ikke just fremkommelighed det skorter på, så jeg har været nødt til at bruge min køkkenskammel til at stå på for at nå loftet, da tingene står så tæt, at der ikke er plads til en stige. Læg mærke til at jeg mangler at male i hjørnet bag tv’et, men jeg kan ikke komme til at rykke skænken ud fra væggen, så jeg kan komme til, så jeg er nødt til at tage det lidt i etaper, mens jeg leger flyttespil med inventaret.

Men det bliver fantastisk flot, så jeg skal nok blive færdig.

,

  1. #1 by Julienne on 28/11/2011 - 11:29

    flot farve🙂

    • #2 by ploefff on 02/12/2011 - 13:10

      tak🙂 Nu har jeg haft tid til at gå og kigge på den og jeg bliver bare gladere og gladere for farven.

  2. #3 by Birgitte on 08/09/2013 - 10:42

    Har farven på gulvet – den lidt” mint grønne” en farvekode? eller fik du den selv lavet?

  1. maleriet der ingen ende tog « stuen tv.

Skriv et svar

