ny vægfarve

Ovre på Apartment Theraphy har de gang i konkurrencen:“Room for color” og det har inspireret mig til at springe ud i det og male hele stuen i den der mørke, støvede gråblå som jeg har gået og savlet over i snart et år.

Nu har jeg så været en tur hos farvehandleren og købt en farveprøve. Farven er lidt mørk, men jeg har en plan: Lak i den højeste glans jeg kan få, så lyset reflekteres tilbage ind i rummet. Jeg har set det på billeder, så nu er det spændende hvordan det vil tage sig ud i virkeligheden.

Det er nok lidt nemmere at se det her, hvor jeg har ladet en lille firkant forblive ulakkeret, så jeg kunne tjekke hvor meget mørkere lakken gør farven og jeg tror at jeg skal prøve med én tone lysere for at farven bliver lidt mere støvet.

Jeg tror i hvert fald lige det får en dag mere, men skulle du have fået blod på tanden og have lyst til at dele dit smukke farvede rum, løber ATs konkurrence indtil d. 28. november.

, , ,

  1. #1 by Didde on 21/02/2015 - 16:56

    Hej, jeg er vild med farven! Du har vel ikke en slags farvekode til farven fra farvehandleren? Jeg har selv planer om den samme farve, men ved ikke hvordan den helt skal beskrives for farvehandleren.

  1. på loppemarked i den blå hal « stuen tv.
  2. opfindsomme Berlin « stuen tv.
  3. maleriet der ingen ende tog « stuen tv.

Skriv et svar

