genbrugsstrik

Jeg fandt den fineste uldtrøje i storskald. Den lugtede grimt af røg, så den kom ud af vinduet og hænge, for at lufte i små 3 dage og så var lugten væk – det er det vidunderlige ved uld. Trøjen var alt for lille til mig, så jeg besluttede at genbruge garnet til et halstørklæde, når nu det var så lækkert. Først sprættede jeg trøjen op:

Og så gik jeg i gang med at trævle den op mens jeg viklede garnet til et nøgle, som endte med at blive ganske stort. Det tog 2 aftener at få det hele trævlet op og jeg fik overdrevet ondt i nakken, fordi jeg ikke tænkte over, at efter mange gentagne bevægelser, skal man huske at strække ud!

En tur i Stof2000 og alle materialerne var i hus:

Rundpinde, neongul sytråd og mit gigantiske garnnøgle, naturligvis.

Mine strikkekundskaber strækker sig ikke længere end til ret og vrang, men jeg synes da at jeg har fået lavet mig et meget fint ribmønster. I hveranden ribbe stikker jeg sytråden med i garnet, for at få lidt farve med i halsrøret eller hvad sådan et rørformet halstørklæde hedder.

Jeg mangler stadig ca. halvdelen af røret, men jeg håber at kunne nå at blive færdig, inden det bliver alt for koldt – ellers er der jo altid næste vinter!

 

 

, , , , ,

  1. #1 by Helle on 29/10/2011 - 10:07

    Sikke en god idé – og hvilken tålmodighed, du må besidde. Hvor er du bare flittig:-)

  2. #2 by ploefff on 29/10/2011 - 11:34

    Ja se, det skulle man jo tro, men faktisk er jeg ikke det mest tålmodige menneske, jeg er bare god til at “”snyde” mig selv. Man lægger ikke mærke til, hvor kedeligt det er at trævle en sweater op, hvis man sidder og ser en god film imens og halstørklædet er stikket på vej til og fra arbejde, når jeg alligevel sidder i toget og ikke kan lave noget og det er på sådanne tidspunkter jeg beskæftiger mine hænder, altså imens jeg laver andre ting. Det kan selvfølgelig kun lade sig gøre med ting, som ikke kræver den store opmærksomhed. Jeg fik idéen, fordi garn ikke er et superbilligt materiale i forhold til at jeg ikke strikker regelmæssigt og med alle de idéer jeg får, er der jo ikke noget ved det, hvis jeg ikke kan komme i gang med dem fordi jeg står og mangler materialer, selvom det oftest sker, at jeg finder et materiale og så får en idé ud fra det. Når man så ligefrem får garnet smidt i nakken, så synes jeg det var fjollet ikke at bruge det til noget. Jeg håber det hjalp lidt på motivationen til at prøve projektet selv.

Skriv et svar

