mit maleri

Jeg fandt et maleri på et loppemarked her i sommers (se her), som trængte til en kærlig hånd og jeg havde lige idéen til hvad jeg skulle bruge det til.

Idéen er at befolke det sneklædte landskab med tegneseriefigurer, som reagerer på hinanden, men du skal nok få en mere detaljeret gennemgang, når jeg har fået alle de små fyre klistret på.

Jeg købte en stak tegneserier og gik i gang med en lille saks – naturligvis ikke før jeg liiige havde læst dem – og klippede figurerne ud. Det var et være pillearbejde og jeg mistede følelsen i den ene side af min finger i 14 dage, fordi saksen havde lukket for blodtilførslen til min fingerspids, så hvis du også vil lege med Anders And og Søren Spætte er det en god idé at anskaffe dig en saks med ergonomisk håndtag – det er i hvert fald min plan, hvis jeg finder endnu et fint maleri, som skal peppes lidt op.

Jeg har selvfølgelig tjekket om maleriet var noget værd, men jeg har ikke kunnet finde A. Mortensen nogen steder og så er der selvfølgelig også billedets tilstand:

Maleriet har ikke været behandlet særligt pænt. Det har små huller, hvor malingen er skallet af flere steder, så jeg tænkte at et nyt liv var tiltrængt. Hullerne bliver lappet af de små papirfigurer og til sidst får det hele en tur med decoupagelimen for at holde det hele sammen.

, , , , , ,

  1. #1 by dorte on 22/03/2015 - 18:38

    ihhh super godt og fint med de kartoons

Skriv et svar

