trøstetv, når ugen synes alt for lang

Jeg er normalt ikke en af de mennesker, som hader mandage, men jeg synes at ugen har haft en ualmindelig hård start og når det er synd for mig, så skal jeg have trøstegaver. Det er lidt svært at dele en varm, stor kop te med dig over internettet, så i stedet får du et link til første afsnit i programrækken Design Rules med indretningsguruen Laurence Llewelyn-Bowen, som nok er mest kendt fra den engelske udgave af Roomservice.

Programmerne forsøger at give en lidt mere videnskabelig forklaring på, hvorfor og hvordan indretning og design påvirker os mennesker og giver dig et sæt regler for ting, som får et rum til at føles “rigtigt.” Selvom det måske umiddelbart lyder lidt tørt, er det utroligt spændende. Laurence forklarer det så meget bedre end jeg kan, så se selv med her:

Er du nysgerrig efter mere kan du på BBCs hjemmeside læse mere om reglerne.

, , ,

  1. #1 by Louise on 04/10/2011 - 15:18

    Eeeeelsker Laurence! Så mange tak for linket! Han havde også et fremragende program sammen med irske Diarmuid Gavin hvor Laurence stod for indretningen indendørs og Diarmuid gav haven en omgang. Fantastisk tv.

    • #2 by ploefff on 05/10/2011 - 11:01

      Uhh ja det program kan jeg godt huske. Desværre har Yousee besluttet at kabeltvpakken nu skal indeholde BBCentertainment (som BBCprime kom til at hedde) efter at BBC lavede deres kanalindhold om. Her er alle livsstilsprogrammer desværre luget fra til deres BBClifestylekanal, så slut med Laurence og de andre😦 Jeg har nemlig ikke tænkt mig at skulle betale ekstra for en Youseeboks, men nøjes med mit tvangsindlagte kabeltv.

Skriv et svar

