hvad jeg vil være, når jeg bliver stor

Mit mål for tiden er at bliver geografisk uafhængig, så det står mig frit for at besøge verden uafhængig af ferier. Som en del af projektet indgår øvelsen at bo småt for at bo billigt, hvilken denne blog er lavet til at dokumentere. Hele idéen er selvfølgelig, at ved at skære ned på de faste udgifter skal jeg også tjene mindre for at kunne få det hele til at løbe rundt.

Det er her det næste skridt i projekt kommer ind i billedet: at flytte mit job hjem, så jeg ikke er afhængig af at bo et bestemt sted for at tjene penge. Jeg kunne for eksempelrigtig godt tænke mig at prøve at bo i Berlin, for selv om leveomkostningerne er noget lavere der end i København, så er lønnen det også og jeg bestrider ikke et tysk, som er godt nok til at kunne få arbejde indenfor min branche, som, lidt komisk i denne sammenhæng, er kommunikation. Der er selvfølgelig altid mulighed for at se om jeg kan finde mig et servicejob og leje en lejlighed, men når nu jeg i godt 6 måneder har gået og arbejdet med idéen om at starte noget selv, så er det altså det, som frister mest.

Kimen til min drøm blev sået af en programrække, jeg så for mange år siden, om mennesker, som forlod deres hjemland for at rejse til Frankrig og Italien og starte Bed’n’Breakfasts. Det var ikke just et rosenrødt portræt engelske BBC fik tegnet, for det er hårdt arbejde at starte selv, men billedet af den lille familie, der sad i deres udendørs badekar og kiggede ud over deres olivenlund, mens solen gik ned over Toscana, har hængt ved lige siden.

Jeg har altid interesseret mig for boligindretning, men aldrig så intensivt som det sidste års tid, hvor jeg har skrevet her på bloggen og jeg tror at intensiteten har været med at fremme min selvtillid i forhold til mine kreative evner, så skridtet til at sætte sig ned og udarbejde en forretningsplan, har ikke været så stort, men derfra til at at tage springet og komme i gang er rent ud sagt overdrevet skræmmende!

Og så var det at jeg faldt over Etsyarrangementet HelloEtsy i Berlin, som er en konference om små virksomheder og bæredygtighed, med det formål at inspirerer og uddanne “the individuals who are revolutionizing international commerce,” som de så storladent kalder det og som er en henvisning til blandt andet Etsy’s brugere.

Til dig, som ikke kender Etsy, har du noget til gode. Det er en hjemmeside lidt ligesom Trendsales, men for håndlavede eller vintage produkter. Konferencen fandt sted her i weekenden og jeg synes at det var fantastisk at få muligheden for at møde så mange andre mennesker, med de samme interesser som mig: nemlig kreative sjæle med ønske om selvstændighed. Der var både foredrag, workshops og rig mulighed for at networke med de 500 andre deltagere.

Hvorfor fortæller du mig det, hvis det er overstået?

Jo, hvis du går med samme drøm som mig, har du muligheden for at bliver inspireret af de dygtige foredragsholdere fra konferencen, da alle foredragene blev filmet og nu ligger på Etsy’s hjemmeside, hvor du kan se dem og forhåbenligt blive lige så inspireret som jeg blev.

 Det som jeg synes er så fantastisk ved Etsy er at der er plads til alle. Du behøver ikke være fuldtidskreapsykose for at være med. Nogle følger lidt med på deres forum, får gode idéer og køber fine ting, nogle sælger deres hjemmestrikkede sokker, når de engang imellem gør et par færdige og nogle har deres Etsybutik som et fuldtidsjob og lever af det – der er som sagt plads til  alle. Så nu må vi se om der er nogen som vil købe mine ting, så jeg kan komme min drøm et skridt nærmere.

, ,

  1. #1 by Sasja on 21/09/2011 - 16:36

    Hvor er det sejt af dig, at du har tænkt dig at udleve din drøm! Stor respekt herfra🙂 Jeg er selv en kreativ sjæl, men jeg ville aldrig turde starte mit eget op. Det er så stærkt, held og lykke herfra!

    http://caleidoscopianstyle.blogspot.com

    • #2 by ploefff on 28/09/2011 - 12:53

      Mange tak, det har også krævet sit at turde, men hvis du selv går med en lille drøm i maven også selvom det bare er på hobbyniveau, så prøv at kigge her: http://www.etsy.com/community/online-labs
      Det er dem som stod bag det seminar jeg var til og de har lagt videoer af foredragene op på dere hjemmeside. Det er helt gratis at se og du behøver ikke være medlem. Jeg fandt dem helt fantastisk inspirerende og det var faktisk dem som gav mig det sidste skub, måske du også vil blive inspireret.

Skriv et svar

