en på lampen

Vi har passeret midsommer og dagene er begyndt at blive kortere og kortere, så det er på tide at støve lamperne af. Jeg har fundet et par idéer til at opdaterer de gamle lamper og den første er den allestedsnærværende Knappa fra IKEA. Jeg har selv hacket den med en ny ledning, men her er Calina gået mere omfangsrigt til værks og brugt indmaden til at bygge en bordlampe af ved at vende den på hovedet og lave nye “blade”.

Så vidt jeg kan se er de nye blade rektangler i forskelligt tapet. Bare husk sikkerheden! ingen brandbare materialer for tæt på pæren. Man kan købe brandhæmmende spray at sprøjte papir med, hvis man vil lave lampe skærme. Her er så det færdige resultat:

 

Jeg synes at det er blevet et supergodt resultat specielt fordi det røde papir giver et hyggeligt lys, som er varmere end hvis alle bladene havde været sorte.

Et andet super Knappa hack er dette:

Her er der “bare” lavet nye blade med de gamle som skabelon i en munter orange farvet plastic.

Fra Knappa til rispapirslamper. I et tidligere indlæg så du hvordan de grupperet bliver til et lille kunstværk, men hvis du så absolut hader synet af en rispapirslampe, så er den eneste mulighed kamouflage!

Affaldspapir klippet i lange spidser og klistret på lampen og du har et lille kunstværk. Så er det op til dig om den skal være hvide, fuldfarvet eller bare have et par farveklatter hist og pist.

, , , ,

  1. #1 by Onkel Anne on 27/08/2011 - 09:20

    Jeg er fuldstændig betaget af nummer to med det røde papir. Den er virkelig smuk!

    • #2 by ploefff on 29/08/2011 - 11:44

      Og så kan du jo lave den selv🙂

  2. #3 by Barbara on 21/02/2012 - 19:09

    Jeg er bare generelt helt betaget af din blog🙂

  3. #4 by ploefff on 23/02/2012 - 20:56

    Ih tusind tak for de pæne ord. Jeg skriver om alt det, jeg synes er cool. Både for at gemme idéerne et samlet sted og så fordi jeg ikke kan lade være – det’ jo cool!🙂

Skriv et svar

