dyr i indretningen

Et billigt trick for at få ens hjem til at se helt fantastisk ud på billeder er tilstedeværelsen af en hund eller kat i mindst ét af billederne,  som her hvor vovsen lounger på den smukt redte seng.

Men hvad hvis man ikke har et nuser kæledyr eller bare synes at dyr ikke høre hjemme på møblerne? Så er det heldigt at dyr fungerer fantastisk i indretning, som den vaskebjørneneformede pude bag vovsen. Jeg har været i billedemappen og fundet lidt godter frem til dig, så først skal vi se på lidt kunst:

Der er et eller andet grotesk over et bjørnehoved på en menneskekrop, men jeg synes at det er et helt vidunderligt maleri. Indrømmet kan de færreste af os sige os fri fra at vi til tider identificerer os med dyrene og menneskeliggør dem, så her er de i klædt deres stiveste puds:

Jeg elsker det og kommer sådan til at tænke på Vinden i Piletræerne, men det behøver hverken være mærkeligt eller obskurt. Her er det nogle mere dæmpede udgaver af dyreportrætter:

Yndige og neutrale eller helt i sort og hvidt, som silhuetten nedenfor:

Print er stort i indretning for tiden og disse puder er absolut spot on og samtidig kan jeg godt lide at de ikke er firkantede, det er vel nærmest en bamse for voksne.

Fiskenes smukke orangegyldne farve sparker liv i et eller yderst neutralt rum og minder samtidig en om at en neutral farvepalette i indretningen af de dyre rum, køkken og bad, ikke er en helt dårlig idé, når der ikke skal mere til at bringe et rum op og ringe end et sølle badeforhæng.

Et nemt lille projekt du selv gå i krig med derhjemme: decoupagér en sommerfuglesværm på væggen for et pust af øjeblikkelig sommer.

Jeg har glædet mig til at vise denne keramikfigur, for jeg synes at den er fuldstændig fantastisk! Jeg ved desværre ikke hvem som har lavet den, så hvis du ved det må du meget gerne fortælle mig det.

En anden trend som stille og roligt sniger sig frem er 3D puslespillenes indtog som skulpturelle indsalg i boligen. Her i form form af en isbjørnebogreol. Jeg fandt en guide til hvordan du laver dit eget girafhoved til at hænge på væggen og det er ikke helt så ligetil som det først kan virke, men med lidt tålmodighed kan det lade sig gøre og så har det ikke kostet meget andet en tid og en papkasse.

Du kan jo også gå Emil i bedene og snitte dig en fugl eller lignende mens du sidder i Snickaboet og tænker over hvad du har gjort.

Selv tror jeg at jeg ville vælge papirudgaven. Jeg er lidt fascineret af idéen om at have små væsner rundt omkring i hjemmet i bedste Peddersen og Findus-stil. En papirtegning er dog bedst at forstærke med pap for at papiret ikke krøller, som jeg gjorde med min ugle.

Der er ingen, som siger at tegningen skal stå, her er kaninen hængt til tørre i ørerne som en lille kravlenisse.

Og nu vi er i gør-det-selvafdelingen, skal vi også lige en tur rundt om silhuetter. Det behøver jo ikke kun være de to-benede familiemedlemmer, som skal have æren.

Til allersidst er der liige et projekt mere, jeg vil klemme ind og det er disse toiletrulleugler. Jeg er normalt ikke den store fan af toiletrullekunst, men det er da alt for søde og en hurtig værtindegave, hvis det kniber.

, , , , , ,

  1. #1 by Ida on 04/08/2011 - 23:55

    Når du synes godt om den hvide figur, bør du kigge nærmere på kunstneren Louise Hindsgavl. Hun arbejder med de mest bizarre skulpturer i keramik, ofte omhandlende forholdet mellem dyr og mennesket. Rigtig fede!

  2. #2 by Gaby on 01/09/2011 - 18:31

    Jeg er vild med badeforhænget med de orange fisk. Hvor kan det mon købes?
    Hilsen Gaby🙂

  3. #4 by Kamilla on 28/06/2016 - 18:35

    Hejsa vis jeg skal lave decoupage på min spise stol, hvad skal jeg så købe af “limlack” (det ikke koster en bondegård) og kan det evt købes i byggemarked .. Håber du kan hjælpe og ellers rigtigt flotte ting du har

    • #5 by Kamilla on 28/06/2016 - 18:38

      Hov der skulle står håber at der ikke koster en bondegård 😜

      • #6 by ploefff on 30/06/2016 - 09:54

        umiddelbart ville jeg bruge alm. hvid lim – du ved den der i literflaske fra formningslokalet. Hobbybutikker har det med at være dyre, så prøv at kigge i et byggemarked. Her hedder det nogen gange snedker/snikkerlim. Det kan pensles/skumrulles på mens man arbejder med designet. Det kan dog ikke tåle at der står vand på det, men holder fint til at blive tørret af – bare lad være med at tage den med i bad😉

        Hvis du vil lave decoupage på “siddesiden” af stolen, vil jeg anbefale at du slutter af med at lakere hele moletjavsen, for ikke at papiret alt for hurtigt slides af. Personligt er jeg en stor fan af skibslak, men det er hverken en billigt eller vellugtende løsning – til gengæld så er det superstærkt. Helt alm. lak er også helt fint og vil i hvert fald forlænge decoupagens levetid

Skriv et svar

