100 % Zwergen power

Efter at have set Gnomeo og Julie, stod mankinihavenissen i den grad og tronede på toppen af min  venindes ønskeseddel, så jeg søgte råd hos det store alvidende orakel Google:

Han er desværre ikke i produktion endnu, men man kan skrive sig på en venteliste som så skulle være med til at vise Disney, at der er en efterspørgsel efter netop denne fantastiske figur. Firmaet har allerede en autoriseret Gnomeo- og Juliefigur til salg på deres hjemmeside. Det hjalp mig jo lige lidt, når jeg ikke kunne købe den, så jeg gik på opdagelse og her er lidt af hvad jeg fandt:






Kniven kan forøvrigt tages ud, så du kan dolke din havenisse, så ofte du har behov for det, skulle det opstå.
Men man kan jo ikke shoppe uden også at finde lidt til sig selv:

Jeg har jo ikke noget udendørsareal, så hvor ikke en nisse til mit toilet? Jeg er ellers ikke begejstret for udvalget af smarte toiletbørster, primært fordi de er alt, alt for dyre og dem som har muligheden for at kunne skifte hovedet ud, kan jeg aldrig finde nye hoveder til (for ikke at tale om at skulle skifte sådan et hmmhmmhoved!!) Så hellere en toiletbørste fra IKEA til en 10’er, som ryger ud når den trænger, men fætteren her har plads til den billige toiletbørste, så det er da det jeg skal.

Jeg fandt nu også andre figurer, som ligger og rumler i mit baghoved i måskekassen.

Der er et eller andet utroligt kitschet og fantastisk skævt over figurene. Hjemmesiden sælger naturligvis også helt almindelige havenisser, men det er jo det skæve jeg synes er sjovt.

Og så til den dyre:

Nazinissen af Ottmar Hörl, som også fås i guld. Havenissen er lavet som en del af en kunstinstallation og for 45 Euro kan den blive din. Eller hvad med et hestehoved i naturlig størrelse?

Der er meget godt i hans butik og jeg er begyndt at spare sammen. Fælles for alle figurer i indlægget er at de er lavet af kunststof, så de kan tåler lidt mere tumlen end en af keramik.

 

, , , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

