pimp min skuffe

Jeg er superglad for mit køkken. Det er praktisk, fint og hyggeligt, men ikke helt nyt mere og det er begyndt at få rynker. Bunden af mine skuffer trænger derfor til en kærlig hånd og det er der et godt farmorfif til: Hyldepapir eller klistervinyl.

Jeg tømte alle skufferne og opdagede, at de har en smart lille lukkemekanisme, som nemt kan åbnes, så skuffen kan skilles ad og bunden tages ud.

Som du kan se på det 1. billede er overfladen ikke så pæn og glat, så jeg fjernede alle de løse flager og vendte pladen om, så jeg havde en fin flade til at klæbe vinylbeklædningen på.

Så er det bare at følge vejledningen bag på papiret.

Vinylen er lidt bredere end pladen, så jeg skar den til ved at lade en stanleykniv glide ned langs pladen.

Det fine resultat:

Farven er en ubestemmelig 70’er rød, men jeg kan godt lide den og den er helt perfekt til den mintgrønne farve, jeg har planlagt til mine vægge. Det virker måske lidt omstændigt at skille skuffen ad og kan være fristende at springe et par trin over og gå direkte til klistersjov, men lad dig ikke friste. Det giver langt det bedste resultat og tro mig det er bestemt nemmere at styre vinylen på en flad plade, end at sidde og fidle med det nede i bunden af skuffen, mens du prøver at få hjørnerne til at passe.

, , ,

  1. hov se der! « stuen tv.
  2. opbevaring til ting, der ikke bor nogle steder | stuen tv.

Skriv et svar

