husker du den hemmelige hule?

Med det vejr de har lovet her i weekenden, har jeg mest lyst til at blive under dynen og putte max, men det har også fået mig til at tænke på dengang jeg var lille og en regnvejrsdag var lig med huler.

Det er måske lige over gevind med en hule på pæle, når nu vi skal forestille at være voksne mennesker, men så er det jo godt at der findes en fantastisk ting som himmelsenge, der kan give den der hulefølelse.

Mindre kan også gøre det i en hurtig vending:

Min yndlingshule

Vi har en primal trang til at gemme os, når vi sover som en sikkerhedsforanstaltning, når nu vi ikke er vågne til at holde øje med eventuelle farer. Trenden med at fjerne vægge for at få den der New Yorkerloftfølelse er fed, men personligt foretrækker jeg et soveværelse, der er skærmet af fra resten af rummet og jeg er vild med humoren i det husformede værelse på billedet her:

Du kan også vælge en mindre utraditionel løsning, som stadig bevarer intimiteten og hulefølelsen.

Generelt er jeg mest til små soveværelser og der er en løsning til alle:

Hvilken er din favorit?

 

, , ,

  1. #1 by Julienne on 18/06/2011 - 22:21

    Fantastiske billeder og god blog (har læst den fra ende til start (lidt irriterende rækkefølge, men sådan går det😉 ))

    Kan ikke vælge et ynglings, men det nederste er gemt på computeren, synes alle billederne er super inspirerende, måske pånær pæle hytten, der er helt uvirkelig😉

  2. #2 by Sisse-Sofie on 06/06/2012 - 02:13

    jeg sover selv i en ikeahack der minder lidt om det sidste billede.
    “Fortet” som vores seng hedder er bygget på 3 MALMkommoder med 4 skuffer, og to BILLYreoler. det har skabt en kortside og en langside med opbevaring til tøj og div. og en stor dejlig seng ovenover. Det har gjort at vore lillebitte 10-16 kvm (jeg kender ikke den præcise str) værelse kan rumme både to menneskers tøj, soveplads og skriveborde + bøger. Det er en eksceptionel løsning, og hvis jeg tager den med hen til mit næste hjem (det kommer an på om væggene tillader det) så skal der også et forhæng af en art til, netop så der er god hulestemning!
    jeg er dog færdig med prinsesse/myggenet, siden engang da jeg var lille hvor jeg fik mig selv viklet helt ind i lortet, og vågnede i en situation der bedst af alt kan beskrives som en flue i et spind! not.nice!
    Men Fortet! det er jeg SÅ nede med! og jeg er heller ikke afvisende for at et hulebyggeri skulle indebære en orientalsk stemning med draperet stof i loftet også. jeg elsker telte og 1001 nat!

  1. hov, hvad var det? « stuen tv.

Skriv et svar

