lidt luksus i hverdagen

Når det regner og du slet ikke kan få øje på weekenden, så er det netop der, du skal huske at forkæle dig selv. Ofte har vi for vane at tænke på luksus som noget eksklusivt og ikke mindst svinedyrt, men luksus er også de små ting, som at at tage sig tid til en god kop te eller købe den dyre ketchup.

Jeg har fjernet etiketten, mest fordi jeg hader klistermærker, men også for udseendets skyld – den ser helt hjemmelavet ud.

Vi kender Alfred og Kathrine fra supermarkedets tomatbakker, men nu har de også lavet en ketchup, som smager af – nå ja ketchup og til en pris ca. 35 kr er det lidt pebret for pølsedressing. Det er indpakningen, åh den fine indpakning indpakning, der fik den i kurven af lige vel. Formen på flasken og gummistroppen, som holder det hvide låg på plads og tanken om hvad jeg skal bruge den til når den er tom. Det er hele oplevelsen og hvor tit er det lige man kan få det fra en flaske ketchup? Den fås også i en udgave med orange strop og ufiltreret ketchup og tilstået var jeg lige ved at vælge den, fordi jeg bedre kunne lide farven, men det blev nu den grønne.

Og indpakningen er faktisk også tiltænkt at du skal kunne bruge den igen. På deres hjemmeside har de et fint fotoforslag:

Et lille obs: husk at tomat farver, så der er en risiko for at det hvide låg kan tilsnige sig orange pletter. Jeg har tænkt over det og jeg tror løsningen må være at hælde indholdet over i min gamle ketchupflaske, når den er tom. På den måde går Alfred og Kathrines ketchup ikke til spilde og jeg har en fin nu beholder til mit køkkenskab. Nu skal jeg så bare lige finde ud af hvad jeg skal komme i den.

, ,

  1. #1 by Line Karen DEJLIGDANSK on 31/05/2011 - 09:14

    Hvor er de fine! Tak for tippet:) Selv om jeg bor langt fra nærmeste danske supermarked, er der vist stor sandsynlighed for, at der sniger sig en flaske ketchup i indkøbskurven under næste besøg “derhjemme”.

Skriv et svar

