kaffe? kaffe!

Solen skinnede, mens min veninde og jeg slentrede ned af fortovet. Vi havde fri og derfor besluttet at bruge dagen på en shoppetur på Istedgade, der bugner af små unikabutikker, som nærmest støvsuger pengene op af din pengepung med deres smukke udvalg. Optaget af butikkernes fine vinduer, stoppede jeg pludselig op ved synet af den mest fantastiske facade, jeg længe har set.

Hyggeligt rodet og lokkende inviterede indretningen indenfor i kaffebarens sammentømrede univers af resttræ og organiske former.

Jeg kan rigtigt godt lide den måde træstumperne både er dekoration og samtidig en del af møblementet. Det er hyggeligt og gennemtænkt og fyldt med humor på en underspillet måde som på billedet nedenfor, hvor den høje bænk får assistance af en fodformet skammel.

Lysekronen får det til at krible i mine gør-det-selvfingre. Den formår at være klumpet og elegant på samme tid, men helt igennem vidunderlig.

Men mest af alt forelskede jeg mig i indgangen til toilettet, som sender tankerne hen på, hvordan dyrene i Hakkebakkeskoven må bo, men min glæde ved den slags Frankensteinsmøbel kan nok ikke overraske dig efter at have hørt mig rose puslespilsskabe af genbrugsdøre til skyerne.

Elskabet er kamufleret som et fuglehus og det er svært at være i dårligt humør i nærheden så genial og hyggelig løsning på en udbredt kilde til frustration. Gad vide om fuglene kvidre, når lågen åbnes?

Helt bagerst op af en lille trappe er der en hemmelig hule, hvor du kan nyde din kaffe. Om den er god ved jeg ikke, for jeg har glemt at lære at kunne lide den sorte elskerinde, men jeg øjnede da en tedåse fra Perch’s, så jeg kigger helt sikkert forbi igen.

, , , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

