bo som Dirch Passer i “Pigen og Millionæren”

Jeg kan stadig huske, hvor spændt jeg var om lørdagen som lille, når far lovede at vi kunne leje en film. Vi var nogle af de første på vejen som fik en VHSmaskine, så siden vi kunne spare lejen til movieboksen, fik vi tit lov at leje film. Dog skulle det være film som hele familien ville se, hvilket betød danske film og ingen gør det bedre end den store Dirch.

Jeg ser stadig rigtigt mange film, gerne flere gange og når man kender historien, begynder man at lægge mærke til kulisserne, hvilket bringer mig til “Pigen og Millionæren” hvor Dirch Passer spiller succesfuld ungkarl med dertil passende bolig fyldt med dansk design.

Jeg brugte lang tid på at finde de helt rigtige taburetter til mit køkken, men jeg må indrømme at jeg savler spande over de seje barstole på de 2 billeder nedenfor. Så nyd turen gennem en übercool 60’er lejlighed.

Indretningen er overraskende nutidig med dens manglende vægge, dog er soveværelset afskærmet med reoler og florlette forhæng til at give lidt privatliv, mens Butleren forbereder morgenmaden. Alternativt til koskindstæppet er her valgt en zebra, men det er selvfølgelig også i en tid før man rigtigt bekymrede sig om truede dyrearter og alt eksotisk var et hit.

Det er jo ikke de glade 60’ere uden stilfuld transport!

Læg mærke til stolen for enden af skrivebordet og hvordan ryglænet kun er forbundet til armlænene. Det er smuk design!

Til sidst synes jeg restaurantens, om end tacky, men superhyggelige, hængende parasoller har fortjent af blive fremhævet. Jeg ville klart vælge en del mindre frynser, men det er idéen om at skabe en lille, intim hule i et større rum, som jeg giver en stående ovation. Parasollerne minder mest af alt om overdimensionerede lampeskærme,  som indbyder til at viske søde hemmeligheder under.

, ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

