Fox hotel i København

Inde ved Jarmers Plads lidt bag ved rådhuspladsen ligger der et anderledes hotel. Alle værelser er indrettet unikt og dekoreret af i alt 21 forskellige kunstnere. Fox hotel har efterhånden været åben i et par år, men jeg kan huske at før åbningsdagen, kunne man få lov at komme ind og se alle de fine værelser – men det nåede jeg ikke.

Inspireret af min tur til Berlin fik jeg lyst til at holde ferie i København og det kan man kun, hvis man ikke bor derhjemme imens, så jeg kiggede på, hvilke muligheder der var, for at overnatte i København, som ikke bare var et vandrehjem og kedelig indretning. Overraskende er udvalget lidt tyndt, så derfor synes jeg at Fox fortjener at blive fremhævet alene for at turde være noget andet end leverpostej og ekkosko.

Og så er det ellers bare at stjæle idéerne med arme og ben, så du også kan sove som Alice i Eventyrland! Kunstnerne kan du læse mere om på hotellets hjemmeside.

,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

