på besøg hos designeren Tom Rossau

Jeg er gået lidt i stå herhjemme med indretningen – idéerne er der, men de skal jo også finansieres, så mens jeg knokler, samler jeg inspiration i andres hjem. I dag skal vi på besøg hos den danske designer Tom Rossau, som er manden bag de smukke finérlamper:

Jeg er fascineret af de geniale løsninger i hans hjem, som her hvor sengen slås op for at give mere gulvplads og sengens ben som i dagtimerne kan fungere som ekstra siddeplads:


I hjørnet kan du se den mest kendte af hans lamper med de snoede lameller i birkefinér, der skærmer for pæren. Nedenfor er det Toms kombibord i aktion. Du kan selv vælge om det skal være sofa- eller spisebord ved at vippe benene.

Og vupti! Så var det et spisebord

Det dur ikke med stående taffel, så bag reolen titter klapstolene frem fra deres gemmested i hulrummet i en blændet dør, når reolen køres til siden.

Jeg synes det er en rigtig god idé at bruge pladsen i en blændet dør. Jeg har tit set pladsen brugt som reol, men det som gør løsningen der bare en tand bedre er det at reolen fungerer som skabslåge og derved gemmer rodet. Personligt tror jeg, at det ville være et perfekt skoskab, hvor stilletterne kan stå og stråle side om side.

Er du overtalt og må bare eje det seje bord, kan du se mere på Toms hjemmeside eller kigge forbi hans butik i Istedgade nr. 59 her i København.

, ,

  1. #1 by Susanne on 26/09/2013 - 06:29

    Genialt! Tom Rossau laver bare nogle fibe ting, og så kan jeg se, at hans sans for design også glider over i sans for i dretning i eget hjem.

Skriv et svar

