farverig fødselsdagsfest

Om 10 dage er det min fødselsdag og min veninde og jeg tager til Berlin for at fejre det. Når det kommer til min fødselsdag, er jeg som et 4-årigt barn. Jeg elsker alt, hvad der har med fødselsdag at gøre, men har også indset, at jeg har nået en alder, hvor det er op til mig selv at pimpe festlighederne, hvis det skal leve op til mine forventninger. På nettet så jeg denne guirlande og jeg synes den er så festlig, at sådan en vil jeg også til min fødselsdag.

Jeg ved ikke, hvad der forefindes af fødselsdagshabengut der, hvor vi skal bo og sådan en guirlande fylder og vejer jo ikke alverden. I går fik jeg så post fra Monodirect, så weekenden har stået i håndarbejdets tegn. Jeg havde jo godt luret at det ville tage en evighed at sidde og klippe eller skære så mange cirkler ud. Jeg fandt frem til, at man kan købe noget, som hedder en “circle punch” som egentlig bare er en overdimensioneret hulmaskine. Jeg fandt langt om længe en hjemmeside, der havde den størrelse jeg var på jagt efter, som også leverer til Danmark, hvilket ikke var helt nemt. De går scrapbookamok i USA og man kan få rigtig mange supersmarte produkter, men der var ikke nogen af de amerikanske firmaer jeg kunne finde, der leverede uden for Staterne, så hurra for engelske Monodirect.co.uk.

En “circle punch” rigere gik jeg igang med at fabrikere cirkler til guirlanden. Jeg har valgt pap i rød og turkis som på billedet og hvid i stedet for grå og hvid med skrift, da jeg tænkte at det er fint nok og det holder prisen nede ikke at skulle finde pap med skrift på. Her bagefter er konklusionen, at jeg sagtens kunne have nøjes med farvet papir og så kunne jeg have brugt papiret fra en gammel bog for at få papir med skrift på, men om ikke andet så er gurilanden i pap lidt mere holdbar og det er jo ikke dårligt i det lange løb.

Efter at have stemplet så mange cirkler ud som der var pap til (ca. 450 stk.) fandt jeg symaskinen frem og satte hvid tråd i og så er det ellers bare at fodre maskinen med den ene cirkel efter den anden. Jeg har lavet lidt mellemrum mellem cirklerne, for at de bedre kan bevæge sig. Jeg synes det bliver pænest, når der maks. er 2 af samme farve ved siden af hinanden, fordi det giver det mest livlige indtryk.

Her er det færdige produkt:

Jeg har foldet æsker af papir, ligesom dem man lærer at lave i skolen, til at opbevare guirlanderne i. Husk nu at det ene papir skal være en smule mindre en det andet, for at æsken kan lukkes nemt. Håndtaget på æsken er 3 papircirkler, som er syet sammen og puffet op bagefter.

Så fint blev det. Jeg havde nok papcirkler til at lave 3 guirlander og det her er den ene af dem:

, , , , , ,

  1. #1 by Marie Wehnert on 18/04/2011 - 20:57

    Nu har du jo godt nok købt en cirkeludstanser, men ellers fåes de lige her:
    http://www.hobbyboden.dk/shop/punches-stansejern-48s.html
    De har dem i adskillelige former og størrelser, og hende, der har webshoppen, er super sød til at sende hurtigt. Har selv købt flere og elsker cirklerne!

    • #2 by ploefff on 18/04/2011 - 23:57

      ih tusind tak for tippet! Jeg var ved at gå bananas over ikke at kunne finde et sted at købe den. Ingen af de hobbyforretninger jeg var i kendte til sådan en, så jeg var taknemmelig, da jeg endelig fandt et sted, som også gerne ville sende mig udstanseren, sprang jeg til.

  2. #3 by Ida Westerberg on 19/05/2011 - 16:49

    Åh vilka härliga!! Jättefint🙂

  1. i dag er det Karens fødselsdag hurra hurra hurra « stuen tv.
  2. det du troede du aldrig fik brug for: geometri « stuen tv.
  3. endelig hjemme igen « stuen tv.

Skriv et svar

