solen kalder

Når det dejlige vejr springer ud, som det har gjort her de sidste dage, begynder det at krible i fingrene for at komme udenfor og arbejde i altankasse.

Det kan stadig nås at plante til og en måde at spare penge på plantepotter, er at lave dem selv. Indtil videre har den billigste måde at lave dem selv på været at lave potterne af avispapir med en pottepind, som den du kan se på billedet ovenfor til omkring 130 kr, men jeg har fundet en gratis måde at hjemmegøre potter magen til:

Bare husk at gemme paprøret fra toiletrullen og så er materialerne i hus.

Jeg ville ønske at jeg havde en have, bare en lille én, og hvis jeg havde ville jeg bygge en pavillon, hvor jeg kunne sidde i skyggen og nyde sommeren med en kold kande limonade og en stor stak boligblade. Jeg er ikke så vild med hvad jeg har set af pavillonmodeller, men her i vinters så jeg disse “caves of Trianglen” der er lavet som en del af et byrumsprojekt, der opfordre til at blive lidt længere på pladsen, selvom dit ærinde kun tager 5 min.

Hulerne er lavet i samarbejde med arkitekterne Lotte Nørregaard Petersen og Simon Hjemind Jensen og stod i 3 uger i december og inviterede indenfor på Trianglen. Materialerne er til at overse: krydsfinér, elektrikkerstrips og maling.

Hvis du gerne vil bygge nogle lignende, skal pladerne behandles som alt andet træ til udendørsbrug med olie eller maling så pladerne kan modstå det danske gajolvejr, men forestil dig lige lysindfaldet gennem hullerne på en solrig dag.

For os uden have er mobilitet altafgørende. Jeg har flere gange overvejet en lille trækvogn til picnicudstyret, men denne trillebænk er nu også lidt leifig at kunne trille afsted med.

Jeg bor i en ejendom med en fin grøn gård, men ekstra siddeplader kan man altid bruge og jeg synes denne gør det selv bænk er absolut genialt fundet på.

Paller er populære i indretning, men du behøver ikke nøjes med paller i den form de kommer i. Jeg har fundet nogle eksempler på havestole bygget af paller:

Hvis det har givet dig blod på tanden, kan du læse mere om at bygge med paller her. Jeg har selv tænkt mig at bygge et par lænestole til gården og så svinge en tur forbi IKEA og købe et par Allsang eller 10 til at skabe ambiance, når mørket falder på.

Allsang solcelledrevede lamper i 3 farver til 49 kr. (IKEA Family pris 39 kr.)

, , , , , , , , , , , , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

