græsset er grønnere på sofaen

Så er projektet i gang! Nu har det fine grønne stof ligget længe nok OG jeg har fået fat i den lynlåsfod min symaskine manglede – hvilket kostede 2 ture mere til symaskineforretningen. Så weekenden er blevet brugt på at sy betræk til de 2 store rygpuder og så sy den ene betræk mindre, fordi det var for løst. Jeg vidste ikke at man skulle lave betrækket mindre end puden for det passer.

Det tog heldigvis ikke så længe, fordi jeg ikke skulle i nærheden af lynlåsen. En ting jeg har lært af alt syeriet er at jeg syr virkeligt grimt! Heldigvis ikke hvor man lægger mærke til det, men syningen ved lynlåsen er ikke just lige – hurra for matchende stof og tråd.

Nu vil den kloge nok indskyde:”hvorfor sy lynlås i, hvis du har så stort besvær med det?” Og se det har jeg faktisk en rigtig god grund til ikke at sy betrække som en kuvert, der er noget nemmere. De købte betræk jeg har til puderne, har alle haft denne løsning og de ligner lidt en størrelse 46 dame i et par størrelse 42 bukser, fordi puden presser sig ud mod åbningen. Ved at lukke den inde bag en lynlås bliver puden holdt pænt på plads og puden ender ikke med at se deform ud.

Sådan ser det ud for nu:

Puderne er godt hårde, så de er perfekte som ryghynder og så er de 70x70cm store så hele ryggen får støtte. Nu skal jeg så til at sy en tehætte til sengen, men det skal jeg lige lure lidt på hvordan jeg bedst gør det.

, , , , , , , , , , ,

  1. #1 by nursery and garden center on 11/05/2013 - 06:27

    Hola! I’ve been reading your weblog for a while now and finally got the bravery to go ahead and give you a shout out from Porter Tx! Just wanted to tell you keep up the excellent job!

  2. #2 by Helle Enevoldsen on 06/03/2015 - 20:43

    Hej
    Jeg har kommenteret på disse et anden sted, men jeg må hellere gøre det her også Jeg synes, at de er super smarte. Er det nogen, du vil sælge?
    Hilsner fra
    Helle

    • #3 by ploefff on 09/03/2015 - 16:14

      Hej Helle. De store puder er fra Ikea, men de har dem ikke længere, så for at nå op på de 3 puder jeg skulle bruge har jeg klippet skummet fra en sofapude i stykker og det tog for evigt, så nej det er ikke noget jeg har planer om at sælge. Hvis du kender en som kan sy, så kan stoffet købes i stof2000 og de har det så vidt jeg ved stadig.

  1. 11. december laver vi en computerpude « stuen tv.
  2. meget arbejde for noget | stuen tv.

Skriv et svar

