flere ugler, ugler, ugler

Da min roommate så mine fine lysestager tog hun fluks ind og købte 3 stks, så nu har jeg en plastikpose med 2 fine ugler mere at lege med.

Den ene endte på køleskabet efter samme princip, som den på skabet og sommerfuglene i vinduet.

Hov tænker du – er der ikke flere stjerne end ved den sidste jeg så? Og jo nu skal du se hvorfor.

Jeg så et billede, hvor et “billede” i baggrunden fangede min opmærksomhed

Læg mærke til den lille tegnede pige, der står på skrivebordet i baggrunden. Billeder i rammer er bedre end billeder i skuffen, men det er de små overraskelser, som gør forskellen. Jeg vil også have sådan en fin udstanset figur og jeg havde jo en ekstra ugle til overs.

Jeg klippede uglen ud på samme måde, som jeg gjorde til køleskabet, fandt 2 stykker papir, limstift, saks og en skarp kniv frem og dykkede i papcontaineren efter et tykt stykke pap inden jeg kunne gå i gang.

Først limede jeg det ene stykke papir på pappet og så uglen på papiret. Så tog jeg den skarpe kniv og skar rundt om uglen. Det pap jeg havde var dobblelt, så jeg måtte skære rundt 2 gange for at få en pæn kant så kanten ikke blev klemt eller fik bøjet pappet, så figuren mister sin “stivhed.”

Til sidst limede jeg papir på bagsiden og skar det til efter pappet. Det er vigtigt at komme papir på begge sider af pappet for at undgå at det med tiden bøjer. Ved at lime papir på begge sider modvirker de hinandens træk i pappet – et lille trick jeg har fået af min rammemand, som han bruger når han monterer plakater.

Sådan blev resultatet. Jeg kan rigtigt godt lide den 3D effekt som uglen får med pappet, så den slags skal jeg klart lave flere af.

Når nu uglen er skåret ud kan jeg ikke bruge stjernerne, så de blev doneret til uglen på køleskabet og det fungerer faktisk bedre at stjernerne stiger hele vejen op af køleskabet.

, , , , ,

  1. dyr i indretningen « stuen tv.

Skriv et svar

