da jeg fik gult kort af symaskinen

Jeg er i gang med at sy kamuflage til min seng, så folk tror det er en kamel….eller det slipper jeg jo nok ikke afsted med, men så en sofa i hvert fald. Jeg har købt stof og fik også endelig taget mig sammen til at få fundet symaskinen frem – ikke at den er gemt langt væk, det er mere at jeg ikke er synderligt glad for at sy uendelige meter af zigzag, hvilket ting til boligen altid lader til at kræve.

Symaskinen bor i den kasse den står på så den er lige ved hånden, når jeg ellers kan få den op af lommen. Kasserne er mine sofaborde med hjul under, som kan stables.

Da jeg efter 2 timer endelig havde fået klippet de 2 firkanter ud til ét pudebetræk, hvilket siger lidt om, at det ikke er lysten som driver værket, kunne jeg gå igang med at sy. Der blev zigget og zagget og syet og strøget, da det gik op for mig at jeg ikke har en lynlåsfod til min symaskine. Jeg købte den for 12 år siden i en Kvickly, så det er ikke prima kvali, men den virker stadig upåklageligt.

Nu er stoffet klar til at blive syet sammen, så snart jeg kan skaffe en lynlåsfod, hvilket ikke er lige så nemt som jeg troede.  Jeg var forbi 3 forskellige sybutikker og er stadig uden fod. Imorgen må jeg prøve en specialspecialbutik, når nu ikke de andre specialbutikker ikke var specielle nok.
Det var måske lidt ambitiøst at lave pudebetræk med lynlås, men jeg synes bare det giver et pænere resultat end kuvertmetoden.

, , , , , , , , ,

  1. #1 by Mia-Linh on 14/03/2011 - 22:36

    jeg glæder mig meget til at se det færdige resultat🙂

  2. #2 by ploefff on 15/03/2011 - 20:43

    2 ture i symaskinebutikken i dag og nu skulle jeg være den stolte ejer af en lynlåsfod til min symaskine, så: full steam ahead!

  3. #3 by Birgitte on 12/11/2015 - 10:21

    Fine puder – hvor har du købt stoffet? mon man stadigvæk kan få det?

  4. #4 by ploefff on 15/11/2015 - 21:06

    stoffet er købt i Stof2000 og de burde i følge deres hjemmeside stadig have det. http://stof2000.dk/shop/boligstof/bomuld/bomuld-m.-print/halvkraftig-bomuld-m_grassprint2

  1. græsset er grønnere på sofaen « stuen tv.

Skriv et svar

