gratis sticker

Det var egentlig fordi min veninde så en Superlovepose passere os på gaden, at vi kiggede forbi butikken på vores shoppingtur. Posen har foruden butikkens logo en ugle printet på begge sider og det var den, som fangede hendes øje. Da jeg kom hjem sad jeg og kiggede på posen og kom i tanke om, hvordan min mor pyntede op til jul. Hun havde klippet nogle fine nissemotiver af indkøbsposer, som hvert år blev sat på vinduerne med vand og blev troligt siddende indtil de i januar blev pillet ned igen.

Først klipper du motivet ud.

Jeg har klippet en 3 mm kant rundt om uglen for ikke at stikket bliver for tyndt og går i stykker, mens jeg klipper.

Når du er færdig med at klippe tager du en våd klud og gør plastikken våd på bagsiden og så er den klar til at sætte den op. Når du har placeret motivet, der hvor du vil have det, fjerner du luftboblerne ved at tørre fra midten af motivet og ud mod kanten indtil plastikken sidder som klistret på. 

Hvis plastikken flapre i kanten gør du bare bagsiden våd med kluden der hvor plastikken er løs og forsætter med at tørre fra midten og ud over kanten, indtil plastikken slutter til hele vejen rundt om motivet.Man skulle jo tro det var en ægte wallsticker! Du kan lege med plastikposemotiver på alle glatte flader som vinduer, metalskabe, spejle og køleskab. Det er bare vigtigt at plastikken er glat for at få den til at slutte til. Hvis posen er blevet lidt krøllet kan du lægge den i pres i en bog så den bliver glattet ud, men resultatet bliver bedst, hvis posen ikke har været krøllet.

Men hvad nu hvis du ikke har en pose med et fint motiv på?

Det er der også råd for. Jeg synes at posen fra butik Nø var så fin med sine orange striber, at den også blev genbrugt.

Jeg fandt nogle tegninger af sommerfugle på nettet og brugte computerens skærm, som et lysbord til at tegne motivet af på posen.

Når du er færdig med at tegne er det bare at finde saks og tålmodighed frem og gå i gang.

Jeg har tegnet sommerfuglene lidt hultertilbulter for at få dem til at se ud som en sværm, hvor striberne vender den samme vej, når de skal sættes op.

Bagsiden af plastikken gøres våd. Det krævede lidt mere vand at få sommerfuglene til at sidde fast på vinduet, så jeg sprøjtede dem med vand fra den forstøver, men jeg tror også sagtens at du kan dyppe plastikken i en skål med vand.

Tricket er at have en ren overflade at arbejde på, så først fik vinduet en omgang glasrens.

Sådan blev det færdige resultat:

Plastikposen var lidt krøllet da jeg gik igang, så der sidder sommerfuglene ikke så godt fast, men fine blev de – min sværm af sommerfugle.

, , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Line on 13/03/2011 - 20:25

    Det er bare krea! Vil til at kigge efter flotte plastikposer!

  2. #2 by helene on 30/04/2011 - 19:30

    De er så seje! god ide. Er de lette at få af igen?

    • #3 by ploefff on 02/05/2011 - 21:45

      Ja, du skal jo ikke bruge klister, men udnytter det vakuum som opstår mellem plastikken og overfladen. Det er også derfor at det kun virker på glatte overflader, hvor luften ikke kan slippe ind under plastikken. Motiverne har jeg fundet gennem google, men jeg har lagt et link med pdf filen ind i indlægget, så kan du bare downloade den, hvis det lige var disse sommerfugle du synes var fine. God fornøjelse med projektet🙂

  3. #4 by helene on 30/04/2011 - 19:32

    Og foresten hvad hedder den hjemmeside hvor du fandt motiverne?

  1. flere ugler, ugler, ugler « stuen tv.
  2. en lysende idé « stuen tv.
  3. opdatering: gratis sticker « stuen tv.

Skriv et svar

