manuel vaskemaskine

De fleste af min barndoms somre blev tilbragt ombord på vores lille sejlbåd. Plads ombord og tiden vi var hjemmefra, krævede at vi måtte vaske tøj på farten, hvilket foregik ved at min mor kom snavsetøjet i en stor spand med vand, sæbe og låg på og så blev den stillet i ankerbrønden af båden, når vi sejlede i stormfuldt vejr, så spanden blev rystet og banket godt og grundigt. Når vi så kom i havn kunne mor skylle tøjet fri for sæbe og hænge det til tørre i masten.

Min lillesøster lounger i ankerbrønden på vores båd.

Nu bor jeg i lejlighed og min indretningsfilosofi er stærkt præget af min fars opfindsomhed, når det kommer til at få mest ud af pladsen. Vaskemaskine behøver jeg dog ikke bekymre mig om, fordi jeg er så heldig at vi har et vaskeri i kælderen. Vi kører med vaskekort, men jeg vasker så sjældent, at jeg til tider glemmer at mit vaskekort er løbet tør og det er træls, hvis jeg står og skal bruge ynglingskjolen dagen efter.

Jeg har aldrig rigtigt været fan af håndvasket tøj, men jeg tror jeg har fundet en løsning på problemet: The Laundry POD

Laundry POD er en manuel vaskemaskine, hvor du drejer tromlen med et håndsving. Jeg synes den er genial! Ikke mere håndvask og ømme håndled fra at vride tøj.

Først drejer du tromlen for at vaske tøjet

Så drejer du tromlen for at skylle tøjet

Og til sidst drejer du tromlen for at centrifugere tøjet

En Laundry POD kommer aldrig til at erstatte vaskermasikinen, men til hverdag er den en fantastisk lille hjælper, når du lige står og har brug for at vaske et par bukser eller til at vaske karklude – sådan en kunne mor godt have brugt. Til de nye vaskemidler man kan få, hvor der ikke er brug for glohedt vand for at garantere rent tøj, er den perfekt og for samvittigheden…..

Laundry POD er endnu ikke i handlen, men du kan læse mere om den her.

, , , , , ,

  1. #1 by Hanne on 24/10/2013 - 09:29

    Hej & 1000 tak for tippet🙂

    Jeg er én af dem som lever virkeligt småt (på en husbåd), og jeg har LÆNGE ledt efter en løsning som denne…!
    Jeg bestilte den hjem fra USA i går. De venlige mennesker fra StoreBound, svarede på min henvendelse indenfor 24 timer (se nedenfor) – og jeg kan nu se frem til at modtage min nye “Laundry Pod” i løbet af ca 14 dage / 3 uger…. & jeg GLÆDER mig :-))

    De bedste hilsner
    Hanne

    Se mere info her: http://www.storebound.com/

    Hello Hanne,
    We can extend our Laundry Pod to you at $60 if you are willing to pay the shipping costs. Please send across your full shipping address so we can get you a quote. Looking forward to hearing from you!

Skriv et svar

