sjove og særlige silhuetter

Jeg har en af den slags familier, som hader at få taget billeder. De kaster sig i flyverskjul eller skærer ansigter, så snart et kamera er inden for rækkevidde, så jeg svømmer ikke ligefrem i rammemateriale, men jeg har fundet en løsning: Silhuetter!

Du kan enten finde et billede, hvor et familiemedlem er fanget i profil og tegne profilen af derfra eller lave en hyggelig eftermiddag ud af det, hvor “offeret” kan sidde foran en lampe, så du kan tegne deres silhuet af på et papir, du har hængt op på væggen.

Så er det ellers bare at gå i gang med saks og papir. Traditionelt bliver silhuetterne lavet som ansigter i profil klippet i sort papir monteret på hvid baggrund, men der er jo ikke noget for at bruge farver eller lave hele mennesker, som på billedet her under.

Og materialevalg er også frit, som her hvor silhuetten er klippet ud af et blad.

Den bedste idé jeg har brainet indtil videre, er en silhuet af min mor, som er gravid med mig. Det tror jeg hun vil blive glad for som kort til hendes mors dagsgave.

, , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

