påklædningshus

I går gav jeg dig mit bud på hvidt i næsten hvidt, så i dag sætter jeg lidt mere knald på farverne.

Jeg er en af de mennesker, der ustandseligt mister mine nøgler, så jeg har fundet en skål som nøglerne altid ligger i, når jeg er hjemme. Jeg bytter dog gerne med 1 ok 2 nej 3 ok alle de farverige træstammeskåle. Skålene kan jo passende stå oven på det halve strudsebord og stråle om kap.

Bordet er vind og skævt, men det er bare en del af charmen og den sorte farve fremhæver bordet detaljer på bedste maner. Jeg ville nok have valgt at male skuffen skrigende orange for en ekstra overraskelse, når man finder det hemmelige rum.Jeg kan ikke helt bestemme mig for hvilken farve jeg bedst kan lide, så en af hver tak og som ekstra siddeplads er de lige i øjet. Træet er pudset glat og malet i den ene ende og børstet med en stålbørste for at få træets åre til at stå frem i den anden.

Lænestolen er lavet i pap, som er skåret ud og limet sammen. Når pap stilles på højkant på den måde bliver det utroligt stærkt, så stolen skulle kunne bruges som et rigtigt møbel. Jeg er virkelig fristet til at give en kopi et forsøg, hvis jeg ellers kan få fat i nok pap.

Smuk og en anderledes måde at bruge grafik i sin indretning – små bogstaver på hylder kan godt gå hjem og lægge sig.Komikeren Stephen Colbert er blevet portræteret på en Ikeasofa. Det er måske ikke alles kop te at sidde på et kendt ansigt, men idéen med at male på møbler er ikke helt tosset. Stoffet får en læderagtig kvalitet, hvis malingen er i et tykt nok lag.

Lamperne er lavet af gamle kassettebånd, som er samlet med strips. Hullerne lader lyset spille på væggene og etiketternes farver giver lampens personlighed.Men der er ikke noget, som hygger mere end levende lys og lanterner kan også sagtens bruges inde i stuen, hvis du mangler vandrette flader at stille stager på. Min veninde har anskaffet sig en troldgren som hun har hængt i loftet til jul. Den er stadig ikke kommet ned, men nu kan hun jo passende skifte pynten ud med hjemmegjorte lyseholdere.Der er noget hyggeligt over billeder på væggen og med Rastabator kan du selv lave dine egne i stort format. Wall dots er et sjovt format i stedet for en standard rektangel i glas og ramme.

Hvis du har mere plads på væggen er der jo ingen grund til at vælge en hvid radiator, nå man kan få en så vidunderlig og snørklet et varmeelement som denne radiator fra Droog.Jeg kan jo godt lide at tingene kan multitaske, hvilket Radiator designet af polske Krzysztof Urbanski og Marcin Trzop rigeligt lever op til.

Jeg forudser mange lune numser i en kold tid. Jeg låner ofte idéer fra detailhandlens dekoratører og den næste er ingen undtagelse. Pop-up shops er midlertidige butikker og har derfor ikke muligheden for det store byggeprojekt, når butikken skal indrettes. Her har arkitekterne fra den australske tegnestue Edwards Moore konstrueret  hyldeophæng og dekoration i strømpebukser. 154 par for at være helt præcis.

Der er noget ganske fantastisk ved disse skabe. Siderne og lågen er lavet at genbrugsdøre som er stykket sammen som et puslespil. Jeg har ikke set genbrug på den måde før, hvor materialerne er samlet så skævt at det ligner de nærmest spiser af hinanden.

Stigereolen er så fed, at den hvide stue ikke får lov at beholde den for sig selv. I det næste lille skab, er det kontrasten mellem de 2 stilarter, som fangede mit øje. Så har man ikke overskud til at gå i gang med det store pusleprojekt, er det her en nem start.Kontoret er typisk mandens domæne, så her har jeg valgt lidt mere maskuline møbler. Skrivebordet er lavet af genbrugte attachémapper, som er stakket og samlet til en bordplade. Gad vide om der er skuffer i?Stolen er nok mere interessant at beskue end at sidde på i længere tid, men så kan det jo være at tiden foran computeren bliver forkortet betydeligt, så man kan kysse lidt i stedet for.6 traffikkegler har ladet livet for at skabe denne lampe. Må de hvile i fred.

Uhhh det bliver et fint hjem, men sikke mange projekter at gå i gang med. Så er der vist ikke andet at gøre end få hænderne op af lommen.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. flere ugler, ugler, ugler « stuen tv.
  2. kaffe? kaffe! « stuen tv.

Skriv et svar

