kærlige kælepotter eller skadedyr

Nogle mennesker er ubetinget og absolut ikke til dyr og andre kan ikke forestille sig at leve uden.

I mange år, var de eneste levende væsner, der betrådte min lejlighed uden invitation, edderkopper og andre insekter, som forvildede sig ind gennem åbne vinduer til et tålt ophold, der varede lige præcis så længe, som det tog mig at få øje på dem.

I et anfald af nostalgi over min barndoms kæledyr, har jeg nu anskaffet mig et par gnavere og selvom jeg har formået at holde uglerne fra døren, har andre dyr sneget også sig ind i min indretning.

Myrefarme er ikke så kendte her i Danmark, men indrammet med farverigt sand og baggrund, er de et stykke levende kunst med myrenes konstante omskiftelige netværk af gangsystemer.

Myrene fanger du selv og med en kost af sukkervand og brødkrummer er de yderst billige i drift.

Hvis man synes at dyr er nuttede, bare de ikke skal luftes og passes, er der jo også mange muligheder. Jeg springer let hen over uglerne, da de får så rigeligt med omtale, men hvad med en sød og blød og udskiftelig vaskebjørn?

Hvis du er lidt mere modig, kan du også male dem på væggen. Vægmaleriet på billedet har fået en ekstra dimension, fordi det er forsat ned over reolen og bliver på den måde bedre integreret del af indretningen.

Man kan også gå helt over bord med denne læder blækspruttestol fra Maximo Riera. Om du så synes den er fantastisk eller Frankenstein, kan du ikke komme uden om at den er djævelsk imponerende.

, , , , , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

