eXtreme elastikker

Så tager vi lige en pause fra de sidste dages håndarbejdebonanza, og så alligevel. Det er endnu et tip til at gøre det selv, men et nemt og hurtigt et.

Billedet er fra en historie om engangstrætallerkener, men det er elastikkerne jeg synes er superfine. Jeg har ikke set at de kan købes, men bare roligt, jeg har gennemskuet dem for dig. Du skal bruge en bred eleatik og en saks eller en hobbykniv og noget at skære på.

Læg elastrikken sammen og klip den op på langs fra begge sider, men lad 1 cm være i midten, så elastikken har 1 cm samling 2 steder på elastikken.

Så er det bare at sætte den på det,  du gerne vil holde samlet. Husk at samlingen skal sættes midt på fladen for at kunne brede elastikken ud og at først skal du tage elastik fra den ene side og modsat den anden vej. Grunden til at elastikken skal være så tyk og bred så mulig er, at når du klipper i den, mister den noget af sin styrke og jeg nåede at få et par rap over fingrene, mens jeg eksperimenterede. Det er lidt svært at få et pænt og lige resultat med en saks, men det var lige hvad jeg havde ved hånden.Her er det færdige resultat. Jeg har brugt en af de store køkkenelastikker til at samle en stak kogebøger.

, , ,

  1. #1 by Heidi on 26/01/2011 - 09:39

    Smart! Det ser rigtig godt ud:) Håber fingrene har det bedre:) Knus; Heidi

  2. #2 by Julie J on 26/01/2011 - 21:35

    Hvor smart, og pænt! Det må jeg prøve en dag!

  3. #3 by Marie Wehnert on 09/02/2011 - 15:36

    Faktisk kan man godt købe sådan nogle todelte elastikker, hos fx. kontorforsyninger.
    Jeg har set dem flere steder, men selvfølgelig kan jeg nu ikke huske hvor.
    Prøv evt. hos Stelling eller Tutein og Koch.
    http://www.stelling.dk/default.aspx?profile=XKontorartikler
    http://www.tuteinogkoch.dk/www.tuteinogkoch.dk/sw917.html

    • #4 by ploefff on 09/02/2011 - 22:52

      uuuuhhhmmm donuts øh jeg mener papirbutikker mmm. Jeg har ikke set elastikkerne, men så bliver jeg jo “desværre” nødt til at tage en tur ind og kigge. Tak for tippet🙂

Skriv et svar

