fra brunt til grønt

Jeg har det meste af mit liv lidt af “brune fingre,” hvilket betyder, at havde en plante den ulykke at ende i mit hjem, var det en sikker dødsdom. For et par år siden fik jeg en orkidé og den må være magisk for den er ikke krattet af endnu. Den er endda igang med at blomstre for 2. gang!

Så kom endnu en orkidé til, nytårsaften krævede en opskrift friske krydderurter og så er der selvfølgelig min skraldespandsadoptivplante og pludselig er mit hjem gået fra ufrugtbar til frodigt. Måske er det årstiden som for mig til ubevidst at skabe en indendørs have. Jeg har ikke svaret, men en idé til hvordan det kan gøres ordentligt.

En væg af planter. På den måde kan du samle alle dine planter ét sted i huset, hvilket gør pasningen noget nemmere, men samtidigt rydder det dine overflader og giver luft i indretningen. Det kan selvfølgelig godt være lidt overvældende at skulle holde liv i så mange planter, men selv det er der råd for. Plasticblomster er langt fra de rædsler de har været. Faktisk kan man nu få kunstige blomster du ikke kan skelne fra rigtige.

Jeg har fundet et fint eksempel på en blomst du kan lave selv.

Så simpelt at man ikke kan forstå at man ikke selv har tænkt på det! Pomponer på pinde – sødt og yndigt. Hvis du ikke ved hvordan man laver en pompon, er her en instruktionsvideo til at hjælpe dig på vej:

Når du har lavet pomponerne, limes de på en kvist med en limpistol og sættes i en vase, måske som disse:

Vaserne er lavet af marmeladeglas, som du hælder en skvæt maling i og skvulper rundt indtil malingen har dækket indersiden af glasset. Hæld den tilovers blevne maling ud af glasset og stil det til tørre. Hvis du gerne vil have et resultat som på billedet skal du bruge en farveprøve i en mørk udgave af den farve du gerne vil have. De fleste har en spand hvid maling stående og så er de bare at blande forskellige nuancer med farveprøven. Vasen er ikke vandfast, men enten kan du sætte et mindre glas inden i eller maler indersiden med en lak som kan tåle vand.

, , , , , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

