lys i mørket

Den store farve har i lang tid været en støvet, gråblå og jeg er efterhånden klar til at male min stue. Der er kun et problem – rummet er relativt lille og har sparsomt lys, så hvordan kommer jeg omkring at male det en mørk farve, uden at det bliver et mørkt hul?

Apartment Theraphy havde svaret: lakerede vægge!

Ved at have reflekterende vægge, sendes lyset ind i den bagerste krog af rummet uden brug af spejle. Loven om Design, har jo lært os at spejle giver en fornemmelse af rum, men jeg bryder mig ikke om at konstant at kunne se mig selv, så at få reflekteret lyset uden hele tiden at kunne se noget som bevæger ud af øjenkrogen er et hit i min bog. Her er nogle flere eksempler med endnu mørkere farver.

Måske skulle jeg så male gulvet gult….?

, , ,

  1. ny vægfarve « stuen tv.

Skriv et svar

