hovedet på sømmet – det ultimative væglir

Det har taget lidt tid at bestemme mig for hvilket dyr som er det sejeste til min væg, men jeg er nået frem til at det skal være et rensdyr. Jeg mener se lige en gang, hvor fint sådan et er.

Jeg synes det skal være den udstoppede slags, selvom kraniet med geviret også er ret sejt.

Der er selvfølge også alternativer til rigtige dyr, hvis man ikke er så begejstret for et dødt dyr i stuen. Her er et übercool hjortehovede som jeg fandt på Etsy. Det er støbt og monteret med et rigtigt gevir. Hvert år taber hjorte deres gevir for at vokse et nyt året efter, så dyret er ikke kommet til skade i processen.

Rachel Denny har lavet et vintersikret hjortehoved. Anderledes er det i hvert fald.

Jeg ønsker mig inderligt det udstoppede rensdyr, men billige er sådan et jo ikke, så til at starte med har jeg fundet nogle eksemplarer, der er til at komme i nærheden af. Først fandt jeg et ret fedt gør-det-selv-projekt. Jeg tror 3D hovederne på billedet er lavet af pap, men jeg tror at de bliver mere stabile, hvis de laves i tyndt krydsfinér.

Så er der også det nemme løsning og lave et stort wallsticker.

Man kan selvfølgelig også bruge geviret til praktisk opbevaring, som her.

, , , , , , , ,

  1. #1 by Jesper friis on 10/03/2012 - 15:24

    dejlig med en som også syntes det er fredet med et rensdyr gevir , hvor kan jeg finde det gevir med kranie på blå dug du har vist……….please jeg vil gælde mig til dit svar
    min mail er familienfriis@live.dk

    • #2 by ploefff on 10/03/2012 - 21:30

      Hej Jesper. Så vidt jeg husker fandt jeg billedet på den blå avis, men det er lidt en øvelse i tålmodighed at finde lige det gevir, som du synes, er det perfekte. Prøv marskandisere, loppemarkeder, den blå avis, gul og gratis, lauritz.com osv. Det er blevet lidt sværere at opdrive udstoppede dyr og gevirer, fordi de er blevet så populære i boligindretning. Dermed ikke sagt at det ikke kan gøres, men vær realistisk og hold på dit. Jeg har set eksempler på priser, hvor jeg simpelthen har måtte forlade forretningen skraldgrinende – jeg er passioneret, ikke debil! Du kan også prøve at kontakte lokale jagt foreninger og forhører dig om en jæger kunne hjælpe dig. Forsøg ALTID at købe så langt tilbage i salgskæden, som du kan. Jo flere led som har gensolgt et produkt, jo dyre bliver det som regel, fordi alle skal tjene penge.

  2. #3 by Anja Moen on 11/03/2012 - 00:31

    Tips til fantastiske gevir her: http://www.visitme.no

  1. jeg er forelsket! « stuen tv.

Skriv et svar

