en lysende idé

Jeg har tidligere vist, hvordan man kan lave en bog om til en tæmmeligt, hemmeligt gemmested og nu da jeg har fået smag for at klippe/klistre med bøger, så er her mit næste projekt, som skal hjælpe mig med at skabe lidt lys i det triste januarmørke.

Jeg er fuldstændigt betaget af den fine knap og skrammede fatning. Jeg har fundet billederne på Etsy i typewriterboneyards butik, hvor man kan købe hans fine og finurlige lamper. Jeg var fristet til at købe en, men i USA kører de med 110 watt mod de 230 watt her i Europa og stikkene er også anderledes og så er det altså nemmere at prøve at lave en selv. Lampen laves efter samme opskrift som gemmeligheden, dog i 2 omgange, så man kan lave et hul til ledningen (se nedenfor) og så behøver man ikke være så omhyggelig med udskæringen af hullet og de ekstra sidder, da bogen jo ikke skal åbnes.

Når nu man er i gang, er der jo også andre muligheder for alternative lampematerialer, som her en lampe lavet af det smukkeste affaldstræ.

Og så er der lys i lygten lillemor.

, , ,

  1. #1 by Tine Frostholm on 31/12/2010 - 07:23

    ÜBER COOL!!! Hvor er det godt fundet! Glæder mig til at se dit resultat af DIY projektet :o)
    Rigtig godt nytår!
    Kærligst,
    Tine

  2. #2 by Tinna on 15/02/2012 - 18:32

    Fede ideer! Kan du give et fif om hvor man kan finde den lille frække afbryder og fatninger til at bygge ind?

  3. #3 by ploefff on 17/02/2012 - 14:23

    Min lokale elektronikpusher er Brinks elektronik på frederiksborg gade lige ved nørreport. Der har jeg i hvertfald fundet sådan en kontakt. Det ligger ikke altid fremme, så hvis du forklarer hvad du gerne vil lave kan de som regel finde noget i deres skuffer som kan bruges.

Skriv et svar

