i glas og ramme

Jeg har altid en stak papirer liggende, som lige skal kigges på…en anden dag. Det er en blanding af kontoudtog, som skal sættes i mappe, boner, der skal sorteres og afstemmes, huskelister, idéudkast og billeder, som skal rammes ind, når jeg altså kommer omkring til at få købt nogle.

I Tiger fandt jeg sorte billederammer i A4 størrelse til en 20’er og så kom der gang i indrammeriet!

Jeg synes det er sjovere, at ramme alternative ting ind end bare billeder. Ovenfor ser du fra venstre mod højre en cd, hvis cover jeg synes var rigtigt flot. En kopi af den email Sophie Calles kæreste sendte hende, da han slog op og som sidenhen er blevet til en udstilling, der rejser verden rundt. Sidst et gratis go-card og et frimærke, der sad på et brev fra min mor.

Igen venstre mod højre: et mønsterindlæg fra tysk dameblad fra 1960, jeg købte i en vintagebutik på en tur til Berlin i en sortmalet ramme fra Ikea. Min yndlings billedbog fra dengang jeg var lille i en gammel ramme, som jeg havde liggende og også har malet sort. Så et propaganda billede af Maxim Gorki med pionerer – sovjetiske spejdere og til sidst et østtysk postkort. Begge i Tigerrammer.

 

, , , , , , , , , , ,

  1. #1 by Heidi on 21/12/2010 - 10:11

    Det ser rigtig godt ud, og jeg kender det så alt for godt det der med den bunke… Fint med lidt alternative billeder – det er jo lige det som gør et hjem personligt og specielt! Ønsker dig en rigtig god jul! Knus; Heidi

  2. #2 by Maja on 22/12/2010 - 11:28

    Det er så fint, og helt sikkert en idé jeg selv vil bruge. Bliver nødt til at spørge hvor du har fået bogen “Lille mor” fra? Gik helt i stå da jeg så dit opslag her, det var min ynglingsbog som barn, som jeg læste i hos min mormor:)

    Eller eventuelt et forlag?

    Rigtig god jul,

    Knus M.

    • #3 by ploefff on 25/12/2010 - 23:49

      Hej Majse
      Med lidt zoom på billedet, kan jeg se at det er Ællebælle bog nr. 112 fra Forlaget Carlsen. Bogen er mit lettere raserede eksemplar fra dengang jeg var lille. Jeg håber det hjælper🙂
      Karen

Skriv et svar

