alternative juletræer

Her er et billede af mit juletræ fra 1. gang jeg afholdte juleaften. Det er lille og står på et rullebord, for jeg har ikke så meget plads, men der var stadig plads nok til gavene under træet.

Jeg er i rødgranslejren, når det kommer til juletræer, men jeg har et dilemma: på den ene side er jeg solgt når det kommer til tradition, lugten af gran og hyggen ved at pynte træet. På den anden side bliver vi bombarderet med budskaber om at vi skal passe på naturen, sparer og genbruge og det strider jo imod hele konceptet af at fælde et træ, som vi smider ud 14 dage senere. Som et plaster på samvittigheden har jeg fundet nogle gør-det-selv juletræer.

Anthropologie har lavet nogle fine instruktionskort til 3 forskellige juletræer. Først de traditionelle trekantede:

Årets store hit er de spinkle cedertræer og her er et godt bud på hvordan man kommer omkring sådan et, dog ved at lave det lidt mere pjevset end instruktionen foreskriver:

En anden sjov løsning er her lavet af 3 metalringe og silkebånd:

Og hvis det er plads som er problemet, så er der også råd for det:

, , , ,

  1. #1 by Heidi on 16/12/2010 - 13:39

    Mange gode alternativ! Min mand gider faktisk ikke alt det styr med grantræet der skal ind hver jul, og har prøvet at overtale mig i mange år om at vi skal have en anden version – men det har ikke lykkedes ham endnu. Meeeen efterhånden så er der jo mange gode muligheder, så måske jeg kunne vende mig til tanken… Tak for inspiration! Knus; Heidi

Skriv et svar

