rundt på gulvet

Selvom min tur på julebazar var lidt en fuser, faldt jeg over noget uventet. Belægningen i porten indtil Charlottenborgs slotsplads:

Jeg bor i en lejlighed fra 1934 og gulvene trænger efterhånden til en kærlig hånd. Specielt fordi det ikke er usædvanligt at måtte operere splinter ud af fødderne, hvis man har glemt hjemmeskoene. Gulve er dyre, men her er klart en smuk, slidstærk og overkommelig “flise”model. Hvis du har svært ved at se dig ud af billedet er det endetræ i skiver, der her er brugt som fliser.

Indtil sparegrisen bugner med endetræsbudget, kunne dette også være en mulighed:

Billedet er fra Tim Nyes lejlighed i New York og gulvet er lavet af en kunstner som hedder Jim Lambie, der har givet sig i kast med “vinyl tape”, hvilket jeg efter bedste kendskab til tape må bedømme til at være det, som på dansk, hedder elektrikertape. Jeg vil yderligere gætte på at gulvet har fået et lag lak, da elektrikertape ikke klæber særligt hårdt. Godt bud på projekt ellers.

, , , , ,

  1. #1 by Tine Frostholm on 12/12/2010 - 08:04

    Fantastiske gulve du præsenterer hér! Og jeg må bakke dig op omkring julebazaren på kunstakademiet – var der selv sidste år og gik hjem med samme fornemmelse som dig. Dine egne produktioner er da bestemt talentfulde, synes jeg, der ikke har forstand på den slags ellers. Men kan lide, hvad jeg ser :o)
    Rigtig god blog iøvrigt! Jeg har fulgt begejstret med et stykke tid nu og er altid inspireret af dine indlæg. TAK for det!
    Kærligst,
    Tine

    • #2 by ploefff on 12/12/2010 - 16:00

      Tak for de fine ord. Det er altid rart at få lidt feedback på mine idéer. Jeg startede bloggen fordi jeg synes der manglede en mellemting mellem design og gør-det-selv og jeg er glad for at det falder i god jord🙂

  2. #3 by casalicious on 12/12/2010 - 22:20

    WAUW et flot gulv!!! Det ville bare se SÅ flot ud en en gang eller på et børneværelse😉
    Hilsner
    Marina
    casalicious.wordpress.com

  1. Det skal jo ikke være jul det hele…. | Casalicious

Skriv et svar

