fantasi vs. realitet

I år har jeg for første gang været både på Kulturnat og til den Kgl. Billedskoles julebazar. Begge arrangementer er nogle jeg i mange år har gået og lovet mig selv at nu skulle det være og i år blev det så. Det er farligt at gå og tænke tanker, for man kan let komme til at sætte tingene på en piedistal og jeg må indrømme, at det er sket med begge arrangementer. Seneste skuffelse er julebazaren i dag. Jeg havde en forventning om, at her havde mennesker gået i skole og lært noget og ikke mindst at det kræver et talent alene at komme ind på skolen, men ak – det var få ting hvor jeg tænkte: “det er fedt!” og ikke mindst: “det vil jeg gerne betale for!” Med fare for at lyde som min morfar, så tog jeg flere gange mig selv i at tænke at det kunne jeg gøre bedre selv. Nu er det jo sådan at man ikke bare kan kritisere uden at byde ind med noget. Så her er et udpluk af mit portfolio:

Først en blyantsskitse til en plakat for et lokalt spillested i Svendborg.

Her er et manipuleret fotografi, som jeg har leget med i photoshop. Jeg synes lidt det ligner en lille tyk mand, men hvad synes du?

Blandet medie – akryl, fedtfarve og savsmuld.

Fotografi af Potsdamer Platz i Berlin.

Og sidst, men ikke mindst Diskobugten udfor Ilulissat på den Grønlandske vestkyst.

En af de få kunstnere hvor jeg ikke tænkte at de godt liiige kunne have brugt et øjeblik mere på deres værker, var kunstfotograf Malene Nors Tardrup, som jeg synes har en helt særlig sans for farve og komposition. Jeg har lånt et par billeder fra hendes hjemmeside fra billedserien: “Directions In Order To Get Lost”, som jeg synes er ekstra fantastiske:

Der er flere rigtig fine billeder på hendes hjemmeside, så slå et smut forbi og tag et kig.

, ,

  1. #1 by casalicious on 11/12/2010 - 22:38

    Øv det lyder som en lidt nedslående dag ;( Men det er da altid noget at du i det mindste fandt Malene😉 Rigtig fine billeder!

    Hilsner Marina
    casalicious.wordpress.com

    PS.: Hvordan har du fået de fine snefnug på din blog?

  2. #2 by ploefff on 12/12/2010 - 16:06

    Jeg finder som regel altid noget positivt i situationen. Snefnuggene kan du slå til i kontrolpanelet i menuen “udseende” under “ekstra”, hvor du bare skal klikke det til – let it snow, let it snow, let it snow😀

  3. #3 by casalicious on 12/12/2010 - 22:16

    Tusind tak :o)

Skriv et svar

