det er en mørk tid som vi lever i

Jeg er langtfra morgenmenneske. Jeg ville gerne være det, for der er ikke noget hyggeligere end at sidde og spise morgenmad i stearinlysets skær, mens morgen radio summer i baggrunden og man putter i nattøjet. Men ak det ender som regel med at jeg vælter ud af sengen og hinker rundt i lejligheden med en madder i munden, mens jeg forsøger at komme i tøjet. Sidste jul fik jeg så jordens bedste julegave – en Wake Up Light fra Phillips.

Ikke nok med designet er yderst smukt, så er det at vågne blevet noget nemmere. Uret skruer stille og roligt op for lysstyrken 30 min før uret ringer med den ønskede lyd. Man kan vælge mellem forskellige lyde som fuglefløjt, junglelyde eller almindelig radio m.m. I de nyeste udgaver kan man endda blive vækket af sin egen musik fra Ipod eller USB stick. Jeg er ikke udpræget glad for urets lyde, som godt kan blive temmelig insisterende, så jeg nøjes med radioen. Ideen med at blive vækket med lys er at simulerer en solopgang som forbereder kroppen på at vågne i stedet for chokket af en vrængende alarm. Jeg har fundet en demostration så du bedre kan få en ide om hvordan det virker.

En lille ekstra feature er toppen som jeg bruger til at holde de smykker jeg bruger mest. Praktisk og samtidigt lidt fint.

, ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

