my precioussssss

Jeg tror alle har mennesker fra ens barndom, som man ser op til. De er den slags menneske man gerne selv vil være – det kan være i forhold til hvordan man er overfor sine medmennesker, men også på et mere jordnært plan i forhold til, hvad man synes er det rigtige at spise eller hvilket interiør man gerne vil have i sit hjem.

Mine tallerkener er fra Ikea og de er præcis magen til dem, som jeg spiste af hjemme hos min bedste veninde. Deres hjem var meget anderledes end mit eget. De havde en antik telefon hængende på den hvide savsmuldstapetbeklædte væg (det var i 80’erne og det var hot) ved siden af et søkort i en aluminiumsramme med smal kant. Hendes far gik og puslede med en MG sportsvogn, han var ved at restaurere ude i garagen og hendes mor havde altid hjemmebagt kage eller madder klar til eftermiddagsteen, når vi kom hjem fra skole i deres strømlinede hjem. Mine minder skal selvfølgelig tages med et gran salt, fordi man som barn ikke ser alt hvad foregår, men er tilfreds hvis man får kage. Alligevel har ideen om deres hjem hængt ved.

I omkring 10 år har jeg gået og savlet over den strømlinede termokande fra Stelton. Dens nærmest ikoniske udformning skaber en stemning af stil og futurisme og har optrådt i utallige film og tv-serier. Den er ikke helt billig og det har i mange år afholdt mig fra at købe den – for hvis man skal være ærlig så er det jo ikke just livsnødvendigt, men lækker er den.

Men så fik jeg et gavekort til Imerco og der lå det og brændte hul i lommen, så nu var det tid. Nu er jeg den stolte ejer af en sort og blank, Stelton termokande….mmmmmmmm……….my precious!

, , , ,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

