fra Shanekasse til juleboks

Jeg er helt tosset med julens traditioner og specielt med at lave julepynt. Nu har jeg efterhånden god erfaring med de traditionelle materialer som glanspapir og gran, så jeg er begyndt at eksperimentere lidt med udvalget. Jeg er meget imponeret over Shane Brox’ iderige tilgang til skrald, når han bygger sit eget univers og fortæller historier i børnetimen og en mælkekarton er faktisk udmærket til at lave flethjerteskabeloner af. Jeg har en samlekasse med forskellige typer af papirrester jeg falder over, som så bliver tryllet til kort og meget andet. Sidste år havde jeg fået fingrene i noget hvidt tapet med struktur, som blev til nogle fine flettede julehjerter og kræmmerhuse. Jeg spraymalede halvdelen af tapetet rødt og flettede løs med dette resultat:

Vi holdt jul i et sommerhus, så al julepynt blev lavet, da vi kom frem. Der skulle være nok til et helt juletræ og det blev der også. Jeg havde klippet delene ud hjemmefra så det “bare” skulle flettes og klistres. Her er et nærbillede, hvor man bedre kan se strukturen i tapetet jeg brugte til pynten:

Glansbillederne er gemt fra de honningkager vi spiste mens vi gjorde klar til juleaften. Jeg fletter hjerter hvert år til jul og skriver årstal i. Når juleaften så er slut får gæsterne lov til at vælge et fra træet at tage med hjem, så de får en lille gave at huske aftenen på.

,

  1. Skriv en kommentar

Skriv et svar

